Små skogsmaskiner och övriga maskiner
vagn till fyrhjuling
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in tis 23 feb 2010, 10:35#83116hej skulle få reda på någon bra vagn till min ny inköpta fyrhjiling som man ska ha att köra saker på o behöver inte ara en skogsvagn men dom går ju a
tt lägga ett flak i så kom me tips
TS

tis 23 feb 2010, 18:10#83183Carlmans.nu
tis 23 feb 2010, 19:32#83215efter Nolltax uppskrivning av carlmansvagnen så vågar man inte komma med nåt annat förslag på det här forumet.... Han har säkert rätt! Håll dig bara ifrån dåligt ihopsvetsat kinesiskt skit.
MF 35 3 cyl perkins, Can am outlander Max t3 2014, XYZ310 hydraulkransvagn, Tanaka 4501, hqv 345, hqv 346. Mycket leksaker men just ingen skog.
tis 23 feb 2010, 20:28#83227Kan bara instämma!
Köp ingen skit.........
Carlmans kostar men det smakar också!!
Läs gärna tråden om flakbygge till kärran: https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=21&t=3966
Får nog erkänna att jag kör mer med flaket än utan!!
Köp ingen skit.........
Carlmans kostar men det smakar också!!
Läs gärna tråden om flakbygge till kärran: https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=21&t=3966
Får nog erkänna att jag kör mer med flaket än utan!!
Skeppshultstrimmad Hva Xpg 346 triobrake, Hva 550Xpg triobrake, Hva 355 FXT, Hva 535 FBx, Valtra A-75 med Farma 9T 6,0, , Honda Foreman 420 med Carlman-kärra samt Massey Ferguson 575 MP
Huberthus Vessla D:Y.
Aka: Vesslan
Huberthus Vessla D:Y.
Aka: Vesslan
tis 23 feb 2010, 20:52#83232Carlman är i sig inget måste.
Undvik alla traktorvagnskopior dock.
Dom lirar inte ihop med en fyrhjuling.
Har man en maskin som lyfter en grov stock rätt upp i atmosfären så funkar allt, även utan hjul, som transportmedel.
Undvik alla traktorvagnskopior dock.
Dom lirar inte ihop med en fyrhjuling.
Har man en maskin som lyfter en grov stock rätt upp i atmosfären så funkar allt, även utan hjul, som transportmedel.
mån 29 mar 2010, 20:52#87076
Du kan fråga Tegmyr Svets i Orsa, som gör vagnar för både ATV och häst i olika utföranden.
Välbeprövade konstruktioner för virkes eller persontransport. även andra lösningar finns.
Du kanske skulle ha en Flexboggievagn, den har plan lastyta och du kör aldrig fast med den.
skog+ terri skrev:hej skulle få reda på någon bra vagn till min ny inköpta fyrhjiling som man ska ha att köra saker på o behöver inte ara en skogsvagn men dom går ju att lägga ett flak i så kom me tips
Du kan fråga Tegmyr Svets i Orsa, som gör vagnar för både ATV och häst i olika utföranden.
Välbeprövade konstruktioner för virkes eller persontransport. även andra lösningar finns.
Du kanske skulle ha en Flexboggievagn, den har plan lastyta och du kör aldrig fast med den.
mån 26 apr 2010, 19:54#89944Kranman! En välbyggd kärra med många tillbehör, går även att hitta på en hel del till dom själv om man är lite händig
Yamaha Grizzly 700 -16 - Kranman T1750 30-50 - Husqvarna 560XPG - Husqvarna 550XPG - Stihl MS201 - Logosol M5 E5000 - Volvo BM 2200

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).