Sågverk (mindre)

www.granberg.com

7 inlägg 10618 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

www.granberg.com

gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7906 www.granberg.com kolla in deras Alaska big mill III den är grym jag har en sådan och är mer än toppen förtjust i den, jag kör med min partner 7000 i det blandar lite saftigare bränsle till 4% (köper aspen 4%) och sågar plank skall se om jag lyckas slänga upp en film här på det sedan. Finns även bra filmer på deras hemsida.



   TS
Woodmizer sågverk
Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8184 Coolt!! jag har en likadan sågjigg själv! fast det är en westford,tillverkad i australien! men dom är exact lika! min motsvarar en alaskan 36" och med 90cm svärdet har jag en effektiv sågbredd på ca 75cm! har du granbergs orginal stege för att få till första skäret, eller använder du en stege eller liknande? hur fixerar du stegen? var har du köpt din? hur mycket kostade den? jag kommer förmodligen att kompletera min med lite logosol bigmill grejor, bla en big mill basic för att såga första skäret med istället för att använda stege!

Avatar Fallback

Sågning

sködarförare  
#8250 Hej grabbar själv kör jag ett Woodmaiser LT 70 mobil med diselmotor.

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#8254 Har du lite bilder på din utrustning sködarförare ??
vore kul att se lite "action" bilder på den :)

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9116 Då har jag beställt mitt sågverk, från granberg.com med 48'' så att jag kan köra 44'' svärdet till det. Alska big mill MKIII

Kostade 215$ +93$ i frakt = 2156 svenska kronor.

Bilder kommer om en månad när jag fått det.

   TS
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9181
Huggarn skrev:Coolt!! jag har en likadan sågjigg själv! fast det är en westford,tillverkad i australien! men dom är exact lika! min motsvarar en alaskan 36" och med 90cm svärdet har jag en effektiv sågbredd på ca 75cm! har du granbergs orginal stege för att få till första skäret, eller använder du en stege eller liknande? hur fixerar du stegen? var har du köpt din? hur mycket kostade den? jag kommer förmodligen att kompletera min med lite logosol bigmill grejor, bla en big mill basic för att såga första skäret med istället för att använda stege!


jag har inte kommit så långt ännu då den prec är beställd dock funderade jag på att åka till skorten och köpa en "kabelstege" du vet en sådan som man hänger upp kablar på i större mångder. de är ju både lätta och lagom stora. sedan svetsa fast några muttrar som man kan dra ett par skruv igenom då borde man ju lika lätt kunna ställa in de olika stegen. drar man dessutom dit två timmer hakar så att man fixerar stegen då borde det funka kanon.

   TS
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9781 Så nu har man varit ut o lekt sågverks patron blev 4 st mindre raka reglar o lite plank annat smått o gott!
Kan ju säga at tförberedelserna är A & Ö . slarvade grymt vid fastsättningen och det märktes !

Kan dock säga att jag är glad att det märktes dör då blir alla planklika och man vet var felet sitter.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).