r93 skrev:laguma skrev:Vilken teori?
Att eu vill använda svenska skogen som kolsänka för att fortsätta elda kol.
Du förstår fortfarande inte skillnaden mellan kondenskraft och CCS eller hur ?
r93 skrev:laguma skrev:Vilken teori?
Att eu vill använda svenska skogen som kolsänka för att fortsätta elda kol.
r93 skrev:laguma skrev:Ditt svar säger allt. Du har ingen aning om vad som har betydelse i en kommande klimat om ställning.
Upplys mig då vad du menar med CCS!
laguma skrev:r93 skrev:laguma skrev:Ditt svar säger allt. Du har ingen aning om vad som har betydelse i en kommande klimat om ställning.
Upplys mig då vad du menar med CCS!
Det här har jag arbetat med i 30 år och om du inte förstår det i likhet med Alvarrsson så orkar jag inte efter otaliga inlägg i ämnet fölklara det ytterligare.
Försöker formulera vad jag vill säga, men jag ger upp.
Det är alldeles för mycket "go dag yxskaft" som det redan är.
Lars Lundqvist SLU skrev:Om du arbetat med frågan i 30 år så borde du kunna förklara istället för att snoppa av.
Jag tror de flesta uppfattar EUs LULUCF-beting till Sverige som ett sätt att minska kraven på utsläppsminskningar i andra EU-länder.
Håller du inte med?
Lars Lundqvist SLU skrev:Fredrik Reuter skrev:Med tanke på hur Sverige rapporterar till LULUCF så kan det kanske behövas än mer pengar för klimatkompensation framgent. Skrev om detta idag på iSkogen: https://iskogen.se/skog-eu-glesbygd/sve ... g-gungfly/
När jag läste den texten fick jag känslan att ni inte riktigt förstår hur LULUCF-rapporteringen går till, dvs att den innehåller mycket mer än bara virkesförrådets utveckling.