Bilar

Fullsize Pickup by Slurfi

789 inlägg 369765 visningar 51 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Tokslut  
#820424Tesla Cybertruck har ju släppts nu och det var ju ingen vanligt släpp direkt

Första Testet har kommit också

hfab  
hfab skrev:Nu känner jag att "villhovet" vaknade igen. 😉
Jag har kommit på att jag behöver klimatkompensera, och söker därför en fullsize igen. 😎
Jag skulle vilja ha tag på en GMT400 stepside 4wd.
Det är ju inte så svårt att hitta. 🤔
Problemet är att jag vill ha en med dieselmotor. 😇
Dessutom skulle det vara fint om den inte behöver en massa ny plåt. Jag har varken tid eller ork att börja med ett renoveringsobjekt. 🤪
1699819953_images.jpeg

Därför måste jag lyckas hitta en bil som är relativt nybesiktigad. 🥳
1699817933_dsc02830.jpg

Tips och hjälp mottages tacksamt.

Uppdatering av läget.

Har i helgen varit i Värmland och inhandlat ett stycke Chevrolet.
97års stepside med 6.5 L diesel turbo.

Användarvisningsbild

rokon  
hfab skrev:
hfab skrev:Nu känner jag att "villhovet" vaknade igen. 😉
Jag har kommit på att jag behöver klimatkompensera, och söker därför en fullsize igen. 😎
Jag skulle vilja ha tag på en GMT400 stepside 4wd.
Det är ju inte så svårt att hitta. 🤔
Problemet är att jag vill ha en med dieselmotor. 😇
Dessutom skulle det vara fint om den inte behöver en massa ny plåt. Jag har varken tid eller ork att börja med ett renoveringsobjekt. 🤪
1699819953_images.jpeg

Därför måste jag lyckas hitta en bil som är relativt nybesiktigad. 🥳
1699817933_dsc02830.jpg

Tips och hjälp mottages tacksamt.

Uppdatering av läget.

Har i helgen varit i Värmland och inhandlat ett stycke Chevrolet.
97års stepside med 6.5 L diesel turbo.

Grattis! Jag tror inte det skall ställa till några problem för dig om du skulle behöva köpa ett nytt batteri till den bilen!

Användarvisningsbild

rokon  
#820520Cybertruck Pricing, Range & All Specs REVEALED + Full Cybertruck Delivery Event
Det är verkligen kul att denna unika skapelse inte bara har konstruerats utan också nu börjat producerats! Det är faktiskt något helt Unikt!

Användarvisningsbild

Williamm  
#820528Just nu är det osäkert om vi kommer fram till skogen i morgon. Man skulle haft en Fullsize med snöplog.

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
1701674197_sep2023silveradotiresb.jpg

Ska man köra i snö och liknande efter dåliga skogsvägar så ka jag rekommendera
dessa däck på fullsizen, jag kör med dessa även nu på vintern odubbat.

TS
Användarvisningsbild

Raspberry  
#822548Fina bilar ni har!
Jag undrar lite om det finns något alternativ till att ha just en US pickup? Jag tänker då att en Dodge Ram/Ford F-/Chevrolet Silverado osv så har man med sin gård möjlighet att flytta runt både mini dumper och mini skidster samtidigt på flaket, man har även möjlighet att ha ett släp med 3 ton last på. Där kan man då ha en grävare eller liten traktor eller liten hjullastare.
Dom europeiska och asiatiska pickup har för låg vikt och många gånger för svag motor för att kunna dra all vikt, iaf att om dom kan dra så hög vikt så lastar man motorn ganska så ordentligt så att dom drar en del bränsle. Det finns diesel 3.0 som säkert gör ett bra jobb men vikten på övriga pickup är relativt låg vilket i sig inverkar på hur mycket last den kan dra.
För mig känns det som att man köper en fullsize pickup från USA för att man har inget val, givetvis är dom fina men jag känner också att jag har nog inget direkt val vad jag kan komma på men ni kanske vet någon annan full size pickup? Det är möjligt att jag missat något bland dom 50 sidor som redan skrivits om fullsize pickup.

Användarvisningsbild

Tokslut  
#822574Liten lastbil där allt får plats på flaket är nog en bättre lösning för dig

Tralsmo  
#822575Slurfi får ursäkta.
De kanske är som att svära i kyrkan å lägga upp den här jappsen i denna tråden.

Allafall kom ja precis hem me den.
Har äntligen fått tag i en hyfsad pickup för ett pris som va vettigt för en extra bil.

231häst, drar 3ton.
Blandad körning 0,95 i specen.
Det tror ja när ja sett dä.

Användarvisningsbild

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#822697Har hört att dessa V6 ska gå billigt

Användarvisningsbild

#822699Tja, vad säger man......

Användarvisningsbild

Tokslut  
bengt.a skrev:Tja, vad säger man......

Om ditt omdömme eller om vad? Man ser tydligt att kameravinkeln är vald så sluttningen skall se så flack ut som möjligt, kolla tjejen och träden så får du en idikation på vad lodrätt är. + Järnkarna är urdåliga på att använda riktiga vinterdäck. Prototyp = halva bilen kan ju vara obrukbar. ställ din bil i liknande sluttning med stenar framför som hjulen och återkom sedan. Vi kan fortsätta ett tag, men känns överflödigt. (nej är ingen batterbilskramare)

Tralsmo  
bengt.a skrev:Har hört att dessa V6 ska gå billigt

Ja har kört några mil me den idag.

När ja nollade färd datorn stod den på 1,07l.
Miltalet la ja inte på minnet.
Skulle tro att strax över litern på de ja kör är troligt.

Me tanke på prestanda så är de nog inte mycke å bråka om.

De va lite skoj för när ja kollade i facket mellan sätena så låg där en liten kompass som de stod Sveaskog på.
Brukaren innan mej köpte den 2017 å höll till i Stockholmstrakten.

Bilen är uttagen sent 2012.

Användarvisningsbild

Tokslut skrev:
bengt.a skrev:Tja, vad säger man......

Om ditt omdömme eller om vad? Man ser tydligt att kameravinkeln är vald så sluttningen skall se så flack ut som möjligt, kolla tjejen och träden så får du en idikation på vad lodrätt är. + Järnkarna är urdåliga på att använda riktiga vinterdäck. Prototyp = halva bilen kan ju vara obrukbar. ställ din bil i liknande sluttning med stenar framför som hjulen och återkom sedan. Vi kan fortsätta ett tag, men känns överflödigt. (nej är ingen batterbilskramare)

Denna har varit på G under flera år på bilder. Borde vara mer än halvfärdig med Tesla i grunden.

Användarvisningsbild

Raspberry  
#822736Lätt lastbil är intressant, dom har många bra egenskaper. Dock får jag nog mer användning av en pickup eller kanske stor SUV.
Off road egenskaperna med lastbil gör att dom tyvärr faller helt som koncept med dom sakerna jag kommer göra men bra förslag helt klart.
Ja Navara 3L diesel har en del fördelar helt klart, bra med lastvikt.
Dom saknar en del höjd på bilen samt bredd, vilket kan vara en fördel för många. 🙂

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).