Motorsåg och handhållet

Nytt svärd Husqvarna X Force vs ”vanlig”

22 inlägg 5529 visningar 3 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna
Användarvisningsbild

Re: Nytt svärd Husqvarna X Force vs ”vanlig”

claesohj  
#822293Fast med texten Husqvarna och 250:- dyrare. Det skiljer som sagt völdigt lite mellan dessa svärd och de för grym avans på den enklare modellen som ja fick

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

anersimyra  
claesohj skrev:Fast med texten Husqvarna och 250:- dyrare. Det skiljer som sagt völdigt lite mellan dessa svärd och de för grym avans på den enklare modellen som ja fick

Här kan du köpa dessa svärd helt i vitt..🙂. https://www.skogsverktyg.se/s-gkedjor-s ... 5-x-1-5mm/

Användarvisningsbild

Björn T  
1702834090_1000001726.jpg
Husqvarna är inte ensamma med att ändra namn och utseende.

Användarvisningsbild

claesohj  
#822576Är de så att ja måste byta till 1,5 då för att hitta svärd. Då 1,3 xforce helt slut överallt. Har mailat Husqvarna och frågat varför :)

Någon som har svärd till salu så PMa

TS
Användarvisningsbild

anersimyra  
claesohj skrev:Är de så att ja måste byta till 1,5 då för att hitta svärd. Då 1,3 xforce helt slut överallt. Har mailat Husqvarna och frågat varför :)

Någon som har svärd till salu så PMa

Köp ett svärd i 1,5 mm och till detta köper du en Husqvarna H25 kedja som i praktiken är en Oregon 21BPX. Det är ett utmärkt val till ett betydligt bättre pris än alla dessa ”superkapande” 1,3 mm utrustningar som inget tillför i det praktiska arbetet..🙂👍

Användarvisningsbild

claesohj  
#822587Hej. Jag ska kika på det.

Mailade å fick snabbt svar från Husqvarna. Svärdet ja efterfrågade xforce 15. 325 1,3 tillverkas inte just nu. De ska ta hem tillverkningen från Norge och de sätter upp en Lina hör i Sverige för tillverkning vilket låter fint tycker ja att ta hem arbete

TS

Avslutat-05  
claesohj skrev:
1702664073_img_8330.jpeg
Hej
Köpte hem nytt 15” svärd till min 550 xp 2
Men! 13 ja har är xforce vad fan det nu betyder, kapslat noshjul iaf. De nya är öppet.

Har ja gjort bort mig och förd bakom ljuset eller är dessa svärd som ja måste smörja som gammelsvärden ok eller skaffa 15 xforce istället

Har du provat å såga med de olika svärden ?
Om du upplever skillnader undrar jag ?

Jag märker då skillnad på hur olika verktyg beter sig i händerna .
Sen vad de kostar är väl sak samma jag satt å leta nå nytt 64 å 72 länkar svärd till mina sågar å fann Husqvarnas xadvance svärd på maskinklippet för under 500ingen(64 länkar) när Huskvarna själv tog över 700för samma svärd .

Jag fnulade på Oregon men he känns märkligt i händerna .

En Djungel minst Skrivet men det blir oftast bäst å köra på det man känner sig bekväm med .

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).