Gick fint att fÄ nÀr första björken tack vare mildvÀdret. Annars hade det knÀckts en gran. SÄ jag fick vÀlja sjÀlv vilken jag skulle ta.
TÀnkte jag fortsÀtter med tvÄ till. Men den andra hÀngde jag upp lite fint. Men med hjÀlp av en vedbit. SÄ kunde jag kasa stammen bakÄt av stubben 1,5 m. Sedan gick den fint o kapa ner. SÄ den tredje sparar jag till vinschen Àr med. Vill inte krabba i onödan. DÄ den stÄr lite knivigt till. StÄr nÄn stor tall kvar. Men dom fÄr stÄ till sig. Skulle slÄ sönder för mycket nu. Börjar bli lite grövre.
Skulle tro att jag fuskat lite med röjningen. Skulle ju egentligen tagit hela trÀdet nÀr det stod sÄ hÀr tÀtt istÀllet för o ta sidostammen.
Passade pĂ„ Ă„ rĂ€kna tvĂ„ ytor. Jag Ă€r nöjd med gallringen. Kanske tycker att man kan ta en klenare emellan tvĂ„ större granar. ĂndĂ„ ligger det pĂ„ 1900-2000 stammar/ha. Tycker det ser tĂ€tare ut pĂ„ bild Ă€n i skogen. Tycker att jag varigt hĂ„rd o inte fegat i onödan mĂ„nga pĂ„ grĂ€nsen innanför Ă€n utanför. đ€
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du mÄste vara medlem för att logga in. Det Àr gratis att bli medlem och registreringen gÄr fort, VÀlkommen!
Skapa konto