Logistik, Transport

Nissan King Cab 2002-2006

79 inlägg 151379 visningar 11 följer Svara, dela mm...  

Re: Nissan King Cab 2002-2006

Gubben  
#80988Jag kan som mitsu jävla bitsu ägare säga att samma fel fast på ettans vevstake händer på samma årsmodeller runt 14000-16000 mil. Jag har forskat i saken och fått veta att mitsubitsus generalagent chip trimmade alla l 200 mellan 2003- tills nya karossen kom. Trimningen ökade efekten från 115- 134 hk med chip från stt (svevsk turbo teknik). Man fetade på med luft o bränsle så att motorerna inte håller så länge. Här uppe i norr är det alltid 1 ans vevstaks lager som skär.

Användarvisningsbild

Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80999Hade en sådan King cab som tjänstebil förut vilket slutade i motorras 35 mil hemifrån . Nog är det fördjävligt att dom inte kan bygga motorer som håller det är ju inte direkt så att konstruerandet av motorer är någon ny vetenskap.

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81048Konsumenterna måste börja använda sin makt, nämligen att sluta köpa Nissan helt enkelt.
Det finns fler än du KSE i grannbyarna som haft sina nya Nissan på reparation ovanligt mkt.

Valmet921  
#81055Efter att chefen samtalat lite med vår försäkringsmäklare som i sin tur ringt runt lite så fick vi reda på att Trygg Hansa är på väg att ta i med hårdhandskarna mot Nissan. Blir nån form av grupptalan tydligen och börjar försäkringsbolagen blanda sig i kampen kanske det börjar hända grejer.

Användarvisningsbild

masterchief  
#81091Nissan existerar inte på min himmel i komande bilbyten framöver....
Hade de tagit ansvar och inte grävt ner huvudet i sanden och blånekat så hade de varit ett alternativ framöver...
Visst borde man misstänkt något när serviceintervallet bara var 1000mil....
Ett tips som motorrenoveringsfirman ger är att vid oljebyte fylla i en liter extra olja då smörjsystemet kräver det...
Nu tycker jag inte att reportaget ger rättvis bild då de tar up pen bil som rasat vid 20000mil.
Motorrasen föekommer vanligast mellan 7000mil till 16000mil.

TS

1070  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81099Har bytt bort två nissan mot tre mazda pga risk för motorhaveri och pga nissans service inställning har haft nissan sedan 84 men nu är det slut på det

Valmet921  
#81596http://svtplay.se/v/1882283/vasterbottensnytt/9_2_19_15
Intervju med chefen angående vår Nissan. Plus kommer även göra ytterligare ett program om detta då reaktionerna blev många efter förra programmet.
Efter intervjun idag så fick vi ut en Nissan Navara att ha som lånebil tills vår är lagad men det är många före i kön på motorer hos denna Nissan handlare så det kan nog ta ett tag

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81636Fick Sverker ner motorblocket i soptunnan?

Jag har själv vart intresserad av att köpa sådan King Cab, man ryser vid tanken.

Bara att gratulera Mitsubishi och Toyota, situationen är ju nästan obetalbar för dom.

Kjt  
#81678Gäller problemen även den nya Nissan Navara som kom -06 eller är det bara problem med den gamla modellen?

jorgst  
#81699En orsak till haverierna på nissans motorer har vi fått höra skall till viss del bero på att de får så mycket EGR .
Det kan man åtgärda genom att plugga röret från EGR ventilen.
På detta har jag inga som helst vetenskapliga bevis men dom vi pluggat håller än.
Tror inte heller om man frågar nissan att det skall funka.
Men jag tror största orsaken är att det är gammal motor som de ökat effekten för mycket på de gammla som inte hade turbo höll ju skapligt.

john  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81706Vad er EGR?
vi har kørt hi lux i 20 år,bytte picup for 6 mnd sidan gillade nya navaran best så det blev en slik,åk messig ligger den langt føre nye hilux.forhandlaren garanterade at motor problemene ifrån tidligare modeller var løst,men jag fikk inte veta nogot mer.
min snickare har en 2004 som har gått 22 000 mil utan problem,mye start-stopp ,kald start,tungt slep osv,
men det hjelper inte dom som er drabbade....

mrlynx  
#81710EGR är avgasåtercirkulation dvs man blandar in avgaser i insugsluften.

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81714Exhaust Gas Recirculation

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81749Beror inte detta på att dom av miljöskäl bytte till en lagermetall som inte höll måttet......mindre bly antar jag?

Babbits 3 FTW *-:)

Användarvisningsbild

Kse  
Slurfi skrev:Konsumenterna måste börja använda sin makt, nämligen att sluta köpa Nissan helt enkelt.
Det finns fler än du KSE i grannbyarna som haft sina nya Nissan på reparation ovanligt mkt.

Jo det är nog så.
Lite synd då man är lite Nissan frälst, men nästa bil blir då inte en Nissan.

Annons:
Aspen biobränsle
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).