Badger skrev:Intressant kontraproduktiv karta. Den som vill bedriva aktivt skogsbruk kommer att använda kartan som en varningsflagga och avverka allt som markeras som inventeringsintressant kvickt som ögat innan det uppstår några naturvärden. Har ett par fläckar markerade på min fastighet. Tråkigt nog är det vackra bitar i skogen som jag gärna vill bevara för viltet och bruka med kontinuitetsmetoder. Frågan är om man vågar göra det eller om man ska mota fan ur båten och föryngra där med redan nu.
r93 skrev:Det gjorde jag för två år sedan, lite trist kanske att man inte prickade pristoppen, men det var det värdefullaste skiftet jag hade & med fåglar & knärot tillsammans med eu & väldigt aktiva inventerare runt om här så kan man inte chansa, nu är pengarna på kontot och jag kan fortsätta betala ränta och amortering utan att behöva fundera så mycket på det.
Men som skrivet innan så kommer skogsbruket se annorlunda ut framöver, man får ”städa” skogen tyvärr.
djkj skrev:Vilket flum.
Film
Badger skrev:djkj skrev:Vilket flum.
Film
Det var verkligen en intressant film du delade. Dags för skogsforum att göra en egen film som visar skogsägare hur hen ska använda kartan för att städa upp i sin skog innan den stora farliga jätten glufsglufs (alias staten) kommer och tar hela skogen från den stackars lilla rödluvan (skogsägarn)?
Knagge skrev:Som skogsägare är det skrämmande att postkodlotteriet kan stödja sån här skit.
Förstår dom inte att de kan förstöra för släktgårdar och skogsägare och lägga en död filt över många bygder. Usch och fy för såna idioter.
Hodal skrev:Knagge skrev:Som skogsägare är det skrämmande att postkodlotteriet kan stödja sån här skit.
Förstår dom inte att de kan förstöra för släktgårdar och skogsägare och lägga en död filt över många bygder. Usch och fy för såna idioter.
Postkodlotteriet ger ekonomiskt stöd till många organisationer, bland annat Naturskyddsföreningen, WWF, Greenpeace och Birdlife Sverige. Utanför den skogliga sektorn har vi stöd till andra organisationer, t ex Läkare utan gränser, som är engagerade i global ekonomisk rättvisa och därför vill ta bort hinder för migration till Sverige. Postkodlotteriet är med andra ord skadliga för gemene man i Sverige och svenska skogsägare i synnerhet.
Allmänna arvsfonden har för övrigt samma absurda inriktning på sina penningflöden. De skickar också pengar till vänsteraktivister.