Finns det någon firma?
Senast redigerad av Dsv fre 13 okt 2023, 17:22, redigerad totalt 1 gång.
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in
can skrev:Har trimming noko for seg? Har ei lite brukt stihl 241 og kom i kontakt med èin kar i nærmiljøet som hadde ei lik ei. Han hadde opna opp eksosen på ho og på den måten fått ut èin del meir effekt. Er det èin ting eg ikkje har greia på så er det trimming av sager er heilt grønn, men dersom han hadde gjort det til èin ok pris så kanskje det kunne vore noko og tenkt på. Ps er det èin reversibel prosess dersom eg synes bensinforbruket blir for høgt og det blir for mykje lyd?
can skrev:Èin irreversibel prosess då med andre ord, får kanskje bruka ho litt meir og sjå om eg ikkje kan ha ho som ho er. Har ikkje du trimma/fått trimma ei sag eller to? Kva er di erfaring med det?
Odalbonden skrev:Inte trimning direkt.Men borde inte en såg med svänghjul som har en metallring i svänghjulet xpg tex,svara aningen långsammare än dom utan?Är ju trots allt en ökad vikt på svängmassan.
anersimyra skrev:Odalbonden skrev:Inte trimning direkt.Men borde inte en såg med svänghjul som har en metallring i svänghjulet xpg tex,svara aningen långsammare än dom utan?Är ju trots allt en ökad vikt på svängmassan.
Jag tog bort den på en HVA 346 och märkte ingen som helst praktisk skillnad..🙂