mån 28 aug 2023, 20:55#810223Då jag har fått en del förfrågningar att såga virke åt kund då de har med sig virket så undrar jag vad ni andra tar betalt ?
Tar ni en timpeng?
Tar ni betalt per lpm virke som sågas?
Själv känns timpeng bäst då det inte blir någon stresssågning för att kunna få betalt för tiden man lägger ner
Sågverk (mindre)
Timpeng eller lpm betalning
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

mån 28 aug 2023, 21:05#810226Kolla tråden Betalning för sågning Där finns en del tips även om den börjar bli lite gammal
tis 29 aug 2023, 08:55#810238Jag kör på timpeng med mitt bandsågverk 250 kr/h +moms Men jag har det endast som hobby och brukar få väldigt lite tid över till legosågning.
sågar väl kanske bara 1-2 traktorlass om året åt andra.
Skulle man räkna på vad man egentligen skulle behöva ta betalt för att betala av maskinerna och timlön så skulle nog taxan behöva vara betydligt högre. Vet att en annan i närheten som har laimet cirkelsågverk med lite extra automation ligger på runt 700 kr/h.
Vad tar ni andra när ni legosågar med ett manuellt bandsågverk? jag har ett Woodmizer Lx100
sågar väl kanske bara 1-2 traktorlass om året åt andra.
Skulle man räkna på vad man egentligen skulle behöva ta betalt för att betala av maskinerna och timlön så skulle nog taxan behöva vara betydligt högre. Vet att en annan i närheten som har laimet cirkelsågverk med lite extra automation ligger på runt 700 kr/h.
Vad tar ni andra när ni legosågar med ett manuellt bandsågverk? jag har ett Woodmizer Lx100

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).