Motorsåg och handhållet

Professionell slipning av sågkedjor - vem slipar?

12 inlägg 5138 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Professionell slipning av sågkedjor - vem slipar?

Sliparen  
#803603 Vi får då och då förfrågningar på vart man kan lämna in motorsågskedjor för slipning (1,3 mm).

Vi är professionella slipare av maskinkedjor/skördarkedjor (1,6 och 2,0 mm) och har turbilar som hämtar upp på olika ställen i landet. Via webben ser man att vi erbjuder slipservice. Folk ringer och vill lämna in motorsågskedjor för slipning. (Men vi slipar ej kedjor under 1,6 mm.) Slipar du och vill att vi hänvisar potentiella kunder till dig, får du gärna informera om nedanstående.
Vi hjälper gärna kunden vidare 😀 .

Slipar du professionellt eller på hobbybasis (men slipar gärna åt andra)?
Vilken ort håller du till med slipverkstad (evt upphämtningsområde)?
Hur får kunden lättast tag i dig (tex tel, mail, websida)?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Professionell slipning av sågkedjor - vem slipar?

Björn T  
#803995 Köp en slip till, som klarar motorsåg kedjor. Problemet löst.

Användarvisningsbild

Re: Professionell slipning av sågkedjor - vem slipar?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#804000 Typ Franzen https://skogma.se/p/franzen-kedjeslipmaskin/186300/ 😎
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Professionell slipning av sågkedjor - vem slipar?

anersimyra  
#804029
Niking skrev:Typ Franzen https://skogma.se/p/franzen-kedjeslipmaskin/186300/ 😎
/Niklas

Fraktkostnaden på drygt 4000:- är smått skrattretande då denna blivit ett par hundralappar om man köpt den direkt från Tyskland..🤑🤑🤑

Avatar Fallback

Re: Professionell slipning av sågkedjor - vem slipar?

Amatörhuggare 62  
#804065 Hur kan det hänga ihop ?? Ända från Tyskland ?? Å hundralappar.

Användarvisningsbild

Re: Professionell slipning av sågkedjor - vem slipar?

anersimyra  
#804079
Amatörhuggare 62 skrev:Hur kan det hänga ihop ?? Ända från Tyskland ?? Å hundralappar.

Jag vet inte. Men när jag köpte en ca 40 kilo tung dykapparat från Tyskland så blev frakten någonstans mellan 2-300 kronor. På skoj så kollade jag vad fraktpriset skulle bli om jag beställde tio apparater med en sammanlagd vikt på 0,5 ton och det hamnade på samma pris. Till saken hör att jag senare köpte några småprylar och frakten blev densamma för dessa prylar som vägde under fem kilo.

Avatar Fallback

Re: Professionell slipning av sågkedjor - vem slipar?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#804096 Till grundfrågan. Lönar det sig att slipa motorsågskedjor om man inte gör det själv? De är inte så dyra om man köper i hög. Filen räcker långt om de inte är brutalt stensågade.

Användarvisningsbild

Re: Professionell slipning av sågkedjor - vem slipar?

JensSkoog  
#804514
Skogsola skrev:Till grundfrågan. Lönar det sig att slipa motorsågskedjor om man inte gör det själv? De är inte så dyra om man köper i hög. Filen räcker långt om de inte är brutalt stensågade.

Det löner sig så absolut, årminstone för mina slipkunder.
Mellan 50 och 60 kr + moms för en kedja och de har kedjor
som oftast biter bättre än när de var nya.

Avatar Fallback

Re: Professionell slipning av sågkedjor - vem slipar?

Tralsmo  
#804528 Kruxet med de där är att det är många som inte kan fila överhuvudtaget verkar de som.

Då blir de ju som så att man får ställa sig frågan om man ska lägga 60 spänn på slipning eller köpa ny kedja eller tredje allternativ som är att jobba å slita i sitt anletes svett å inte få nåt gjort.

Ja har haft en gubbe hos mig som ja har hyfsat kedjan åt nån gång i bland.
Han har troligtvis ajlldrig filat en kedja. Bara köpt nya.
Smålänning å supersnål som han är (de vet ja) så har han väntat i det längsta me åtgärd. De syns ju på kedjan när han kommer till mig.
Tror att han hadde fått betydligt bättre ekonomi i sin motorsågskörning om han kunnat anlita en sån som Jens.

Användarvisningsbild

Re: Professionell slipning av sågkedjor - vem slipar?

Vante  
#804937 Det där med pris på kjedja de kan var lockande lägre pris styck men frakten aj då var inte billigare kjedjor per styck.🤔

Användarvisningsbild

Re: Professionell slipning av sågkedjor - vem slipar?

anersimyra  
#804951
Skogsola skrev:Till grundfrågan. Lönar det sig att slipa motorsågskedjor om man inte gör det själv? De är inte så dyra om man köper i hög. Filen räcker långt om de inte är brutalt stensågade.

Jag köpte slipmaskiner för att slipa kedjor och klingor åt mina arbetskamrater som med några få undantag inte är några hejare på detta. Jag kunde snabbt konstatera att om kedjor och klingor var stensågade så blev det billigare för dem att köpa nytt även om jag tagit ut ett ”kompispris” för slipningen som ändå inte innefattade justering av ryttarna..😕

Avatar Fallback

Re: Professionell slipning av sågkedjor - vem slipar?

Stålnacke  
#808548
Sliparen skrev:Vi får då och då förfrågningar på vart man kan lämna in motorsågskedjor för slipning (1,3 mm).

Vi är professionella slipare av maskinkedjor/skördarkedjor (1,6 och 2,0 mm) och har turbilar som hämtar upp på olika ställen i landet. Via webben ser man att vi erbjuder slipservice. Folk ringer och vill lämna in motorsågskedjor för slipning. (Men vi slipar ej kedjor under 1,6 mm.) Slipar du och vill att vi hänvisar potentiella kunder till dig, får du gärna informera om nedanstående.
Vi hjälper gärna kunden vidare 😀 .

Slipar du professionellt eller på hobbybasis (men slipar gärna åt andra)?
Vilken ort håller du till med slipverkstad (evt upphämtningsområde)?
Hur får kunden lättast tag i dig (tex tel, mail, websida)?


Hej!

Jag är på uppstarten av att erbjuda den här tjänsten proffesionellt. Håller till i Hjo. Upptagningsområde Skaraborg. alex@rosenstocks.se 0761667035 http://www.rosenstocks.se

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).