tor 31 aug 2023, 20:55#810468
Idiot förklarad av Mellanskog !
Efter att legat sömnlös om nätterna och grubblat om dagarna då jag sågat timmer,
Att det kan inte stämma har både skördat och kört ut själv även sågat några några bitar av samma trave som var prima.
Skrev därför ett brev till VD för Mellanskog där jag förklarade vad som hänt och skickade med chaufförens foton.
En chaufför som ska hämta barrmassa ska kunna tala med mig innan han lämnar gården, om han anser att det är 30 % torrgran.
VD Mellanskog lämnade över ärendet till någon med stor erfarenhet av att syna och mäta in timmerlass.
Tror han var logistik chef han ringde mig sa att han kollat på foton som jag skickat in, hade även skickat med ett par foton på traven som var kvar såg ut som klentimmer sa han och det stämmer bra för jag han inte såga allt.
Men för att återgå till chaufförens kort så såg han endast 3st torrgranar.
Fråga 1
Varför letar chauffören från Julita upp 3 st torrgranar och lägger dom tillsammans längst ut på lasset?
Fråga 2
Även om chauffören ringer upp Lennart inköpare på Mellanskog och säger att det är 30%torrgran så bör väl han vara så påläst att med fotonas hjälp kunna se att så är inte fallet
Fråga 3
Vem är bedragaren julita eller Mellanskog?
Fick mellanskillnaden på kontot snabbt,
Sedan ringde Lennart och ursäcktade sig att han skulle ha lyssnat på mig istället för på chauffören.
Hade ju sagt åt honom att det är omöjligt att det kunde vara så mycket torrgran ändå kör dom det till Enköping där chauffören själv mäter in.
Har lagt ner åtskilliga timmar på det här, Hade jag inte gjort det så hade jag grubblat fortfarande och förlorat
8000 kr.
Ser dagligen annonser om hur bra det går för Mellanskog kan ju bara undra hur många medlemmar dom lurar.
Mitt förtroende för Mellanskog är förbrukat.