Skojigt/Galet

Roliga bilder

1348 inlägg 398042 visningar 79 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

tallen100  
#803061 Så dom är ute och cyklar 🤣 🤣

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#803063
tallen100 skrev:Så dom är ute och cyklar 🤣 🤣

Å för en gångs skull bokstavligt talat och inte bara bildligt talat. 🤣
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#803064 Dessutom borde nog berörd personal titta närmare på cykelanpassade vandringskläder från Fjällräven-Specialized. https://www.fjallraven.com/se/sv-se/fja ... NEQAvD_BwE 😉
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Rättselarn  
#803077 Inte särskilt roligt att se Hvalfiskens härjningar. Åk E45 och då ser ni rovdriften. Följden blir att alla seriösa skogsägare i trakten buntas samman med Hvalfisken i debatten.
Undrar också vilket certifierat bolag som köpt virket?

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Ove Lindberg  
#803080 Det nya verkar vara. Alla som äger skog är bovar och banditer. Utom reportrar på srp1 o svtv ,och jornalister.

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Rättselarn  
#803084 Jag är själv aktiv skogsbrukare i grannkommunen. Åk själv och titta på eländet innan du dömer ut alla journalister. Det är rätt många aktiva skogsbrukare i trakten som är uppretade över eländet och det i området där Domänverket hade som vana att hugga hundratals hektar åt gången.

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

jannee  
#803088 Återbeskoga bara Jonas efter alla konstens regler, och varför skulle han inte göra det, kan det på sikt bli riktigt bra.
Finge "naturvännerna" som de vill blev det säkert avverkningsförbud i hela Sverige.
Just nu genomgår vi en drastisk klimatförändring, inte många av oss som bara hinner med, gäller att plocka ned det gamla och in med genmodifierat material som tål det förändrade klimatet.
Devisen om att fortsätta odla det som tidigare har gått bra är idag totalt felaktigt.
Gäller att var uppdaterad och hänga med i förändringen.

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

Bosse1  
#803099
Rättselarn skrev:Jag är själv aktiv skogsbrukare i grannkommunen. Åk själv och titta på eländet innan du dömer ut alla journalister. Det är rätt många aktiva skogsbrukare i trakten som är uppretade över eländet och det i området där Domänverket hade som vana att hugga hundratals hektar åt gången.


Var inte detta också "allas skog" innan Sveaskog sålde till Valfisken ? I sådana fall varför sattes det inte av då när det redan var statligt..först sälja och sen ta tebaks. Jag är skeptisk.

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

Brorsan  
#803143 Jonas härjade runt Stockholm i början av sin "skogsägarkarriär".
Köpte någon mindre fastighet, sedan en till i samma kommun.
Avverkade den första sedan försäljning av den samma. Köper en tredje, avverkar nr 2.
Han är inget annat än en riskkapitalist som vill tjäna snabba pengar, det där med förvaltning får någon annan hålla på med.

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#803207
Rättselarn skrev:Jag är själv aktiv skogsbrukare i grannkommunen. Åk själv och titta på eländet innan du dömer ut alla journalister. Det är rätt många aktiva skogsbrukare i trakten som är uppretade över eländet och det i området där Domänverket hade som vana att hugga hundratals hektar åt gången.

Hade hyggena längs E45 varit vackrare om dessa hyggen hade haft andra markägare än Hvalfisken?
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Rättselarn  
#803217 Har jag talat om vackra hyggen?
Oavsett vem som är markägare så är hyggen som sträcker sig mer eller mindre sammanhängande en mil en styggelse enligt min åsikt. Det underlättar knappast läget för de privata markägarna som bor och verkar i trakten.

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Bruksarn74  
#803222 Han är ju inte riktigt i ordning...
https://sverigesradio.se/artikel/skogsa ... byns-renar

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JensSkoog  
#803229 Vi får ju bara lära oss att pengar får alltid rätt, @Bruksarn74 :((
Det har jag fått lära mig efter att näst hela ön där jag vux upp i
frihet, nu är tagen över av kaksar från storstan. :evil:

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#803230
Bruksarn74 skrev:Han är ju inte riktigt i ordning...
https://sverigesradio.se/artikel/skogsa ... byns-renar

Bra i alla fall att han markerar mot renarna. Själv är jag glad att slippa ha min skog i sameland.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Emanuel90  
#803234 Renarna verkar ha lockats dit av dom enorma avverkade arealerna, är det för att beta lav direkt från grenarna på marken eller? Sen kräver jägarna att inte behöva betala jaktarrendet eftersom alla renar stör jakten.
Låter lite som ett självförvållat problem i mina öron.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).