Motorsåg och handhållet

Sågkedjor

34 inlägg 8917 visningar 5 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna
Användarvisningsbild

Re: Sågkedjor

Andpers  
anersimyra skrev:Som boende i Solna har jag t.o.m svårt att få tag i Alkylat på 25 litersdunkar och får inte sällan nödköpa en 5 litersdunk för nära 300 spänn på någon mack.. 🤬 🤬

Jag tankar 2-takts alkylatbensin på pump hos OkQ8 i Köping. Priset förra veckan var 32 kr/litern. Då får man hålla med egen dunk, men det är inget problem. OkQ8 har dock inte någon alkylat-pump närmare Stockholm än just Köping.

Det här är säkert ingen nyhet, men Aspen har en söksida. Det är ganska tunnsått med pumpställen i Stockholmsområdet.
https://www.aspen.se/kopstallen/hitta-aterforsaljare/
Senast redigerad av Andpers ons 24 maj 2023, 20:16, redigerad totalt 1 gång.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

JensSkoog  
anersimyra skrev:Satan vad det rappade till över knät.. 😮
1684945346_img_4713.jpeg

MS 241 med 1,3mm kedja, @anersimyra?

Användarvisningsbild

anersimyra  
JensSkoog skrev:
anersimyra skrev:Satan vad det rappade till över knät.. 😮
1684945346_img_4713.jpeg

MS 241 med 1,3mm kedja, @anersimyra?

Det stämmer bra det, Jens..🙂👍

Användarvisningsbild

anersimyra  
Andpers skrev:
anersimyra skrev:Som boende i Solna har jag t.o.m svårt att få tag i Alkylat på 25 litersdunkar och får inte sällan nödköpa en 5 litersdunk för nära 300 spänn på någon mack.. 🤬 🤬

Jag tankar 2-takts alkylatbensin på pump hos OkQ8 i Köping. Priset förra veckan var 32 kr/litern. Då får man hålla med egen dunk, men det är inget problem. OkQ8 har dock inte någon alkylat-pump närmare Stockholm än just Köping.

Det här är säkert ingen nyhet, men Aspen har en söksida. Det är ganska tunnsått med pumpställen i Stockholmsområdet.
https://www.aspen.se/kopstallen/hitta-aterforsaljare/

Vi får 4 T alkylat för 31 kr/litern i en närbelägen sjömack om någon vecka så då är problemet ur världen..🙂

Annons:
Eco Log
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).