Men då du ville ha tips på såg från Stihl och Husqvarna, så tipsade jag om de batterisågar jag ansåg vara lämpligast för dina behov.
/Niklas
Björn T skrev:Batterier har man i fjärrkontrollen till tvn och damernas sexleksaker och inte i skogen.
Björn T skrev:Ursäkta, hade lite bråttom i förra inlägget. En batteri såg är helt okej som leksak till barn barnet. Men gäller det produktion vill det till bättre grejer. Här är ett lysande exempel, ta fram en batteri såg som hänger med.
Niking skrev:Björn T skrev:Batterier har man i fjärrkontrollen till tvn och damernas sexleksaker och inte i skogen.
Å vad grundar du det uttalandet på?
/Niklas
tallen100 skrev:Niking skrev:Björn T skrev:Batterier har man i fjärrkontrollen till tvn och damernas sexleksaker och inte i skogen.
Å vad grundar du det uttalandet på?
/Niklas
Kanske att med tanke på mygg och knott så är det nog inte så lockande att ta med "plastpetterniklas" ut i skogen?😂
Mange skrev:Det finns många fördelar att börja med nåt begagnat o ha det som lärosåg.
Jag hade nog försökt hitta nåt i 300-serien. Svider inte lika mycket om det skiter sig och det är inte ovanligt direkt.
Som såg nr två kanske nåt nytt är bättre. Då har du kanske kört lite med den du har och provat lite andra så du har fastare tanke på vad du behöver och vill ha.
Rotvältaren skrev:Mange skrev:Det finns många fördelar att börja med nåt begagnat o ha det som lärosåg.
Jag hade nog försökt hitta nåt i 300-serien. Svider inte lika mycket om det skiter sig och det är inte ovanligt direkt.
Som såg nr två kanske nåt nytt är bättre. Då har du kanske kört lite med den du har och provat lite andra så du har fastare tanke på vad du behöver och vill ha.
Vika är fördelarna med att köpa en gammal såg som kanske riskerar att haverera och inga garantier gäller längre? Har man otur kan man komma över en såg som krånglar, har man riktigt otur är det en såg där kastskyddet inte funkar och man blir varse om det när det skulle behövas. Nej gamla gör sig i så fall bättre i skrotlådan på återvinningscentralen.
Mange skrev:Rotvältaren skrev:Mange skrev:Det finns många fördelar att börja med nåt begagnat o ha det som lärosåg.
Vika är fördelarna med att köpa en gammal såg som kanske riskerar att haverera och inga garantier gäller längre? Har man otur kan man komma över en såg som krånglar, har man riktigt otur är det en såg där kastskyddet inte funkar och man blir varse om det när det skulle behövas. Nej gamla gör sig i så fall bättre i skrotlådan på återvinningscentralen.
Nä, klart den ska funka och gå rätt. Har man inte kunskap o kolla såg så det funkar på rätt sätt, hjälper det inte den är alldrig så ny, är isåfall nog bättre o låta helt.
Att veta vilken såg man vill ha är lättare än veta vilken som är bäst lämpad. Köpa såg för 2-3000 är illa nog om man är osäker och väljer fel.
Köpa ny 550 eller 585 och upptäcka det är fel är lite surare.
Jag kan ta hand om dina gamla (när du nu anser de är det) så du slipper åka till tippen.
Gissar på de är gamla efter nån månad...
Finns en del lite äldre rätt fina såg som inte gått mycket och har fler drift timmar att vänta än ny.