Ny Teknik och Elektronik

Garmin GPSMAP 67/67i

3 inlägg 2156 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Garmin GPSMAP 67/67i

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#796149 Nu har Garmin släppt två nya modeller i den populära GPSMAP 6X-serien. De heter GPSMAP 67 respektive GPSMAP 67i och ersätter GPSMAP 66sr och GPSMAP 66i.

Det är interna batterier där de nya modellerna får klart bättre batteritid. Upp till 180 timmar i normalläge mot tidigare upp till 36 timmar. De nya modellerna verkar få USB C och fler satellitsignaler. Annars är det väl inga revolutionerande nyheter, enligt spec., tycker jag.

Källa https://www.garmin.com/sv-SE/p/890109?u ... nouncement
/Niklas



   TS
Avatar Fallback

Re: Garmin GPSMAP 67/67i

Nisse Husberg  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#796509 Jag har tappat/förlagt min gamla GPSmap 62 så jag funderar på Garmin Montana 700i. Batteritid behöver jag inte i traktorn dät jag kan ansluta till traktorbatteriet. En stor fördel är att Montana har ett tangentbord. Jag blev fullständigt trött på GPSmaps inmatningssystem. Man orkar bara inte skriva in nånting på det. Större skärm är inte illa heller.

På traktorn har jag yttre GPS-antenn och vi har RTK korrigeringssignaler men då måste man ha täckning för mobil tillika. I våra täta skogar kan det vara ett problem. Det fungerade någorlunda med den gamla GPSmap 62 men gärna hade man haft bättre känslighet.

Användarvisningsbild

Re: Garmin GPSMAP 67/67i

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#796600 Tja, Montana är en tung pjäs, som funkar bra så länge man själv slipper bära på den under längre stunder.

På traktorn/fyrhjulingen/skotern borde den alltså en fungera bra, men mindre lyckad på t.ex. längre skogspromenader, fjällvandring o.dyl.

Synd att inte Oregon-serien finns kvar. En Oregon 800/850 hade varit perfekt för min del.
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).