Skojigt/Galet
Advent Quiz 2022
fre 23 dec 2022, 08:23#785701B.
Ishockey är ända 'vintersport' och varma Los Angeles är med på listan. Gissar altså alternativet som låter mest ologiskt. 🙃.
Ishockey är ända 'vintersport' och varma Los Angeles är med på listan. Gissar altså alternativet som låter mest ologiskt. 🙃.
Hannu
"Pappa trivs i skogen, verkstaden och pannrummet"
fre 23 dec 2022, 08:58#785708Inte intresserad av att titta på idrott men ett och annat fastnar. Svar är C.
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.
fre 23 dec 2022, 09:15#785709C.
MVH
Alias
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
fre 23 dec 2022, 09:17#785712C
Var rätt säker på att ett alternativ var baseball och ett basket först men försökte minnas vad det stod på alla baseballkepsar i sportaffären när jag var liten..
Var rätt säker på att ett alternativ var baseball och ett basket först men försökte minnas vad det stod på alla baseballkepsar i sportaffären när jag var liten..
fre 23 dec 2022, 16:05#785752Svar: D
Annars får de byta namn. Bulls passar liksom bara för deras konstiga fotboll.
Annars får de byta namn. Bulls passar liksom bara för deras konstiga fotboll.
//Henke månskensskogsbonde
fre 23 dec 2022, 21:27#785787A, gissning
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
lör 24 dec 2022, 10:09#785844
24 Dec. In the Old Testament Daniel is thrown into the lions pit when he
disobeys the kings law and pray to God. What was the kings name ?
A) Nebukadnessar
B) Darius
C) Hammurabi
D) Xerxes
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow.
Rätt svar den 23:e december är C) Basket , "Los Angeles Lakers" borde vara tämligen välkänt.
Detta var sista quiz-frågan. Tusen tack för alla svar! Vem vann? (jag har inte hållt räkningen ;-) Av alla ställen jag har lagt upp quizen (FB, bloggen, Twitter) så har det bästa och roligaste gensvaret varit här på Skogsforum, ni är toppen!
God Jul och Gott Nytt År!
Svaret på dagens fråga kommer imorgon kväll. ;-)
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
24 Dec. In the Old Testament Daniel is thrown into the lions pit when he
disobeys the kings law and pray to God. What was the kings name ?
A) Nebukadnessar
B) Darius
C) Hammurabi
D) Xerxes
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow.
Rätt svar den 23:e december är C) Basket , "Los Angeles Lakers" borde vara tämligen välkänt.
Detta var sista quiz-frågan. Tusen tack för alla svar! Vem vann? (jag har inte hållt räkningen ;-) Av alla ställen jag har lagt upp quizen (FB, bloggen, Twitter) så har det bästa och roligaste gensvaret varit här på Skogsforum, ni är toppen!
God Jul och Gott Nytt År!
Svaret på dagens fråga kommer imorgon kväll. ;-)
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
If you want to be happy for a year, plant a garden; if you want to be happy for life, plant a tree. ~ English Proverb
TS
lör 24 dec 2022, 10:23#785846Nebukadnessar.
😀 Tack för julkalendern, Josefine, och God Jul!
😀 Tack för julkalendern, Josefine, och God Jul!
Hannu
lör 24 dec 2022, 10:26#785847Så här på julafton handlar det ju mest om julevangeliet i Nya Testamentet men i Gamla Testamentet finns berättelsen om Daniel i Lejongropen och visst var det under Nebukadnessars tid som kejsare? Så det blir ett A från mej!
Och Tack @Josephine för underhållningen i år också och God Jul till dej!
Och Tack @Josephine för underhållningen i år också och God Jul till dej!
Det du inte hann idag kan du göra i morgon och hinner du inte då heller så var det inte så viktigt

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar