Skördare

Hydralik problem på 260pendo

2 inlägg 1467 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydralik problem på 260pendo

markberedarn  
#78504 Hej har som sagt problem med hydraliken.
Den går för fullt tills oljan börjar få temp kring efter ca2-3timmars ca60grader körning sen tappar maskinen orken
orkar inte lyfta på full längd. Men man märker förs och främst att den blir slöare när man kör enskilda funktioner.När man avverkar och kör många funktioner samtidigt får den tillbaka kraften men inte till 100%
Tidigare ägare har byt pumpar och har haft skickat paketen till enskede hydralik för genom gång dom hittade inget fel. Sen gav han upp :cry:. De är nästan som om man tappar servo trycket när den blir varm så att den inte vinklar ut pumparna.
Har någon en ide vad de kan vara :???: :???:



   TS
Avatar Fallback

Re: Hydralik problem på 260pendo

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78511 Kan ju va flera orsaker,men jag skulle iallafall börja med att kolla huvudchockventilerna,finns en på kranventilen och en på aggregatet,de ska va typ 20bar över maxarbetstrycket,men dom är fjäderbelastade och när dom blir varma så tappar fjädern lite "spänst" så dom släpper lättare.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).