sön 18 dec 2022, 11:50#784810B
Lättaste frågan hitintills.
Skojigt/Galet
Advent Quiz 2022
sön 18 dec 2022, 12:20#784814Borde vara B.
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.
sön 18 dec 2022, 17:05#784847Har verkligen ingen aning men tänkte gissa på B, sedan ser man att alla andra svarat det också..
sön 18 dec 2022, 17:35#784850Ska alla ha fel, ska jag ha det med. Svar: B
//Henke månskensskogsbonde
mån 19 dec 2022, 06:40#784904
Det kan vi härmed dementera, för du har rätt. ;-)
Pannben skrev:Säker på B. Annars är jag dement.
Det kan vi härmed dementera, för du har rätt. ;-)
If you want to be happy for a year, plant a garden; if you want to be happy for life, plant a tree. ~ English Proverb
TS
mån 19 dec 2022, 06:44#784906
19 Dec. What are these shuttles used for ?
A) macramé
B) bobbin lace
C) border weaving
D) tatting
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow.
Rätt svar den 18:e december är B) Pinatubo (Märktes det att jag frös? ;-) Igårmorse -8 i Bryssel, under flera dygn minusgrader men igår eftermiddag gick termometern uppåt och det började regna. Ingen snö
Det ska bli ca +4-6 idag.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
19 Dec. What are these shuttles used for ?
A) macramé
B) bobbin lace
C) border weaving
D) tatting
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow.
Rätt svar den 18:e december är B) Pinatubo (Märktes det att jag frös? ;-) Igårmorse -8 i Bryssel, under flera dygn minusgrader men igår eftermiddag gick termometern uppåt och det började regna. Ingen snö
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
If you want to be happy for a year, plant a garden; if you want to be happy for life, plant a tree. ~ English Proverb
TS
mån 19 dec 2022, 07:56#784911A, återigen en gissning
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
mån 19 dec 2022, 08:25#784916Den där var svår, men jag kan inte erindra att vi använde sådana i macrame.
Därför gissar jag D, eftersom det är något jag aldrig har hörd om alls
Därför gissar jag D, eftersom det är något jag aldrig har hörd om alls
Jack of all trades, master of none!
mån 19 dec 2022, 09:03#784919Pass.. Här var min engelska för dålig och jag tänkte mig inte för utan använde Google translate.. 🙁

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar