Skojigt/Galet
Advent Quiz 2022
tor 15 dec 2022, 09:34#784203Kan vara A eller B, men jag får ju inte säkra med dubbeltsvar så jag gissar B.
Jack of all trades, master of none!
tor 15 dec 2022, 18:13#784323
Äsch! just den niten gick jag på.
Nu gissar jag B igen, nån gång skall det väl...
Josephine skrev:Jag var väldigt sugen på att ändra till alternativ B) då "Bivargen" verkligen är ett av naturens mer morbida fenomen. "Philanthus triangulum" paralyserar biet och drar ner det i en liten jordhåla. När äggen kläcks äter larverna upp biet som alltså fortfarande lever! Maten ska ju vara färsk...
Äsch! just den niten gick jag på.
Nu gissar jag B igen, nån gång skall det väl...
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.
tor 15 dec 2022, 18:23#784325B.
MVH
Alias
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
fre 16 dec 2022, 06:39#784393
16 Dec. Which year did the song « Ein bisschen vrieden » win the
Eurovision songcontest ?
A) 1980
B) 1981
C) 1982
D) 1983
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow.
Rätt svar den 15:e december: A) Duduk (B och C är andra blåsinstrument, D är hittepå) Den har ett mycket vackert mjukt melankoliskt ljud. Enligt experterna ska den göras av ett "oljigt" träslag för att skydda mot fukten i utandningsluften, bl.a. aprikos-trä. Finns det något svenskt träslag som skulle kunna fungera?
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
16 Dec. Which year did the song « Ein bisschen vrieden » win the
Eurovision songcontest ?
A) 1980
B) 1981
C) 1982
D) 1983
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow.
Rätt svar den 15:e december: A) Duduk (B och C är andra blåsinstrument, D är hittepå) Den har ett mycket vackert mjukt melankoliskt ljud. Enligt experterna ska den göras av ett "oljigt" träslag för att skydda mot fukten i utandningsluften, bl.a. aprikos-trä. Finns det något svenskt träslag som skulle kunna fungera?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
If you want to be happy for a year, plant a garden; if you want to be happy for life, plant a tree. ~ English Proverb
TS
fre 16 dec 2022, 08:38#784409Jag tar A.
Sista som var kvar. 😀
Sista som var kvar. 😀
Hannu
"Pappa trivs i skogen, verkstaden och pannrummet"
"Pappa trivs i skogen, verkstaden och pannrummet"
fre 16 dec 2022, 09:13#784413D gissning igen, tänk att då fanns ännu Berlinmuren.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar