Johan |
Skogsfastigheter
Vem använder väggkalendrar?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tis 29 dec 2009, 13:45#75986Jag har ett gäng fickalmanackor från min uppdagsgivare som jag gärna byter mot en fräsch väggalmanacka. Gärna en med gammaldags motorsågsreklam med söta tjejer.
Rottne F12, Volvo EC70, Valtra A75, Kranman P25
Stihl MS 201,241,261,362, RS460,480,490, Jonsered 2253WH
Stihl MS 201,241,261,362, RS460,480,490, Jonsered 2253WH
tis 29 dec 2009, 14:29#75990Jag gör det, lite faktiskt för dekorationens skull, för eg använder jag telefonens almanacka mest.
Inne nu på andra året med Maskinskyddarnas Tunga Almanackan, jättefin, endast 150:-
http://www.maskinskyddarna.se/live/inde ... &Itemid=59
Inne nu på andra året med Maskinskyddarnas Tunga Almanackan, jättefin, endast 150:-
http://www.maskinskyddarna.se/live/inde ... &Itemid=59

Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
tis 29 dec 2009, 16:02#75994Pireli har almanackor som endast vip personer får, dessa kostar i beg handeln flera hundra tusen.
De är inte som skogsbolagens bilder, bilderna föreställer mera av solbrända kullar med knoppar på och uppkörda spår.
Dock inte sönderkörda spår.
De är inte som skogsbolagens bilder, bilderna föreställer mera av solbrända kullar med knoppar på och uppkörda spår.
Dock inte sönderkörda spår.
tis 29 dec 2009, 17:31#75999Jag brukar t.o.m köpa väggalmanackor av jultidningsförsäljare!!!
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
tis 29 dec 2009, 22:14#76020Har en från Mellanskog hängandes i källartrappen.
Uppfläkt anno mars 2003... Månne dags avdamma..?
Av detta osökt minnet fokuserade på en händelse i lokal Ica-butik....
Men den berättat redan jag har.....
Uppfläkt anno mars 2003... Månne dags avdamma..?
Av detta osökt minnet fokuserade på en händelse i lokal Ica-butik....
Men den berättat redan jag har.....
Re: Vem använder väggkalendrar?
tis 12 jan 2010, 21:27#77781
Samma här, inte en enda kom med posten vid detta årsskifte - typiskt, är det konjunkturen som styr även detta?
Man får väl gå och köpa sig en för första gången...
Mickev skrev:Förr drällde de in väggalmanackor och då använde jag dom inte, nu brukar jag ha en upp men tror ni inte på fan att de inte kan dyka upp nån?
Samma här, inte en enda kom med posten vid detta årsskifte - typiskt, är det konjunkturen som styr även detta?
CaseIH 685XL4-88, Ford 4600-77/Nokka 2043 Huggarvagn, Yanmar 1510/Kranman T1800, Aktiv SC20, Case CX50 Grävare, Patu 40LF, Volvo BM 650-74 med FMV 240, Deutz 7206A
"Lite är bra mycket mer än ingenting"
"Lite är bra mycket mer än ingenting"
lör 16 jan 2010, 10:22#78228
Ja man börjar ju undra, var samma visa förra året faktiskt också. Men då hade de kommit en hög till åkeriet från olika bolag så då fick jag mig en från holmen. Men iår verkar de magert på den fronten med.
matte57128 skrev:Samma här, inte en enda kom med posten vid detta årsskifte - typiskt, är det konjunkturen som styr även detta?
Ja man börjar ju undra, var samma visa förra året faktiskt också. Men då hade de kommit en hög till åkeriet från olika bolag så då fick jag mig en från holmen. Men iår verkar de magert på den fronten med.
lör 16 jan 2010, 15:03#78259Självklart använder jag dom. Fickalmenackan som kommer från facket varje år åker däremot i pannan direkt. Perfekt att ha en almenacka med vackra bilder och stora rutor för varje datum hängande i hallen. Bara att anteckna tandläkare, bilprovning, restskatt och annat kul så har man koll...
Årets blir lite extra värdefull för min del. Den allra sista från min f.d arbetsgivare och mottagare av mitt timmer. Ett lokalt mindre köpsågverk som tyvärr sågade sin sista stock i höstas...
Årets blir lite extra värdefull för min del. Den allra sista från min f.d arbetsgivare och mottagare av mitt timmer. Ett lokalt mindre köpsågverk som tyvärr sågade sin sista stock i höstas...
lör 16 jan 2010, 15:40#78262Trisic kan kanske skicka överflödet av väggalmanackor till er behövande. Pm:a namn o adress innan han hinner slänga alla.
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).