Motorsåg och handhållet

FILMER - Motorsåg

2380 inlägg 892908 visningar 128 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

jannee  
#781095 Exakt så såg det ut för en ann på det glada 60 talet, det som endast skiljer är färgen på sågen (Jonsered) och att han bär handskar.
Det var på den tiden man inte tänkte länge än......
Det är ändå förunderligt att det var så många som överlevde och aldrig hörde man något om motorsågsolyckor.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

JensSkoog  
#781103
jannee skrev:Exakt så såg det ut för en ann på det glada 60 talet, det som endast skiljer är frgen på sågen (Jonsered) och att han bär handskar.
Det var på den tiden man inte tänkte länge än......
Det är ändå förunderligt att det var så många som överlevde och aldrig hörde man något om motorsågsolyckor.

Då skulle du tagit en prat med min för dette läkare :-ss

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

tallen100  
#781116
jannee skrev:Exakt så såg det ut för en ann på det glada 60 talet, det som endast skiljer är färgen på sågen (Jonsered) och att han bär handskar.
Det var på den tiden man inte tänkte länge än......
Det är ändå förunderligt att det var så många som överlevde och aldrig hörde man något om motorsågsolyckor.

Står jag på slätta marken och bara kubbar ved så nöjer jag mej med bekväma kläder och hörselskydd.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

maltex  
#781122 Shorts eller jeans lär kvitta om man tillämpar taktiken att låta bli att såga sej i bena.Men det gör nog ont när det osannolika inträffar,för det finns alltid nåt undantag som bekräftar regeln.Så man bör använda lämplig skyddsutrustning för man vet ju aldrig nr olyckan hälsar på.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

jlhp  
#794738 "Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende!! SLÄPP ALDRIG GASEN!! // Zixten"

Speed is your friend! ;-)

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

jlhp  
#794745 Man ska ju inte såga från stege har jag hört...




Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

JörgenO  
#804750 Den här fälltekniken känns spännande

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

isteskog  
#804756 Den siste idioten är inte född än....... 😱

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

tallen100  
#804768
isteskog skrev:Den siste idioten är inte född än....... 😱

Men det är lite skojigt att se dom på film 😁

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#804771 Stubbhöjd som kan få vilken amerikan som helst att bli avundsjuk!!?? 😀 🤣 😀 🤣 😀 🤣

Kanske att han skulle sagt åt tanten att hon skulle flytta på sig, men han har kanske bra självförtroende och har full koll på situationen.!?

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Tralsmo  
#804772
tallen100 skrev:
isteskog skrev:Den siste idioten är inte född än....... 😱

Men det är lite skojigt att se dom på film 😁



Njaaa tallen, där är vi olika du å ja
Ja har kudden i beredskap.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Raggarö  
#805925 Från värme, plan mark och enkel huggning - till detta:

https://www.99.media/de/der-schnee-der- ... ie-stille/


Raggarö

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

JörgenO  
#806801 Ingen motorsåg men två träd som fälls.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

jlhp  
#809173 Kul film, vad håller de på och lär ut en massa onödigt skräp för på motorsågsutbildningarna? Riktskär, säkert hörn mm... inget av det behövs ju!

Och sågskyddsbyxor, stövlar mm verkar inte behövas over there. I alla fall kan jag inte minnas att jag sett några på filmklipp därifrån. Här hade han väl förvisso hjälm med hörselskydd och visir men det var nog ett olycksfall i arbetet...


Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Williamm  
#809174
jlhp skrev:Kul film, vad håller de på och lär ut en massa onödigt skräp för på motorsågsutbildningarna? Riktskär, säkert hörn mm... inget av det behövs ju!

Och sågskyddsbyxor, stövlar mm verkar inte behövas over there. I alla fall kan jag inte minnas att jag sett några på filmklipp därifrån. Här hade han väl förvisso hjälm med hörselskydd och visir men det var nog ett olycksfall i arbetet...


Han verkar vara minoritet från öst usa. Inte äkta wc logger i alla fall.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).