Traktorer och processorer

Nokka 400

9 inlägg 1969 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nokka 400

Forestworker 1  
#774943 Hej Har nyligen införskaffat mig en traktorprosessor Nokka 400 Har enl förra ägaren stått obrukad sen mitten 90 talet Tyvärr har maskinen körts med miljöolja Kontentan av det blev ju att det var mycket vatten i systemet. och varje magnetventil hade klibbat fast Efter demontering och rengöring av varje ventil verkar dom ha ( vaknat ) till liv igen Med aggr fick jag med en del dokumentation men ej någon tryckinställningsinstruktion Tyvärr var ju också längddisplayen mörk trots signal in från pulsgivare till kretskort Har någon tips på vart man kan lämna in kretskort för rep ? Och kanske någon har något matnyttigt f.ö att tipsa om bla tryckinställningar 🤔



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Nokka 400

Amatörhuggare 62  
#774950 Stojby bilel, dom lagar htc pvc boxar, å annat t skogsmaskiner.
Alfta nånting lagar också.
Om det finns än.
Där lämna ja mycket till 0470 an.
Ja hade en Patu 30, en gång. Den boxen lämna ja på Oh elektronik, dom gjorde elen åt Norba, sopbilsskåpen.

Avatar Fallback

Re: Nokka 400

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#774953 Lagakretskort.se

Användarvisningsbild

Re: Nokka 400

Forestworker 1  
#775417 Tack för tips 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nokka 400

paavo25  
#775518 Hej, jag har även en dylik 400. Boken med reservdelar har jag, men har ni kopplins skema för boxen?

Användarvisningsbild

Re: Nokka 400

Forestworker 1  
#775551 Hej
Kopplingsschema finns även reservdelsboken Vissa sidor i instruktionsboken är nötta och bleka därav min fråga om tryckinställningar 🤔

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nokka 400

paavo25  
#775707 I min bok har jag ej el scheman för boksen, (in i boksen). Hydraulik sheman finns. Om ni är medlem på maskinisten så där har ja uppat på downloads boken.

Harni prövat maskinen i fråga med träd? Fungerar den med träd, bortsätt måttet? Eller varför vill ni veta tryckinstäningar? Där är ju fletal olika tryckninvåer för alla olika funktioner.

Användarvisningsbild

Re: Nokka 400

paavo25  
#775712 Kopierade nu från min bok hit nu den sektionen

Användarvisningsbild

Re: Nokka 400

Forestworker 1  
#775724 Tack för tipset, 👍 jag hittade det jag behövde

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).