Motorsåg och handhållet

Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

190 inlägg 17041 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

totte  
#773828
anersimyra skrev:På tal om spänning så blev det väl mycket av den varan i dag..😳.


Ger en ny innebörd åt begreppet spänningsfall.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

anersimyra  
#773832
Niking skrev:
anersimyra skrev:På tal om spänning så blev det väl mycket av den varan i dag..😳.

Det finns uppenbarligen vissa fördelar med att bära med sig batterierna när man röjer... Bl.a. slipper man gå tillbaks till bilen, bara för att byta batteri... 😉
/Niklas

Batteriet lossnade från röjsågen.. 😮

Användarvisningsbild

Re: Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

anersimyra  
#773834
totte skrev:
anersimyra skrev:På tal om spänning så blev det väl mycket av den varan i dag..😳.


Ger en ny innebörd åt begreppet spänningsfall.

Jo, det var ju för väl att batteriet inte hamnade på en vass sten när det for ur sågen..😳 turligt nog var jag ”snål” och sparade en bit gummi från en trasig dykardräkt som blir ett perfekt gummiband att spänna runt batteriet..😃

Avatar Fallback

Re: Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

tallen100  
#773837 Känns skönt med bensindrift😊

Avatar Fallback

Re: Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

maltex  
#773840 Om man vet vart man har dunken!

Avatar Fallback

Re: Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

tallen100  
#773842 Skulle man mot all förmodan inte hitta dunken till slut, så kan man köpa en ny tankad och klar för ett par hundralappar🤑

Avatar Fallback

Re: Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

jannee  
#773843 Hittar man inte dunken har man inte i skogen att göra!
Ett typiskt bevis på begynnande alzheimer.
Tids nog hittar du inte ens hem. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

johan eriksson  
#773844 Man kanske kunde önska en annan färg på batterierna så de är lättare att hitta.

Avatar Fallback

Re: Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

Hema  
#773854 Jag misstänker att vi har blivit utsatta för ett spratt. Vem känner inte av att det saknas ett batteri i sågen? :)
Sedan så går det väl att tejpa batteriet i valfri färg, så det lättare hittas eller om man hellre väljer sprejburk.

Användarvisningsbild

Re: Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

anersimyra  
#773874
Hema skrev:Jag misstänker att vi har blivit utsatta för ett spratt. Vem känner inte av att det saknas ett batteri i sågen? :)
Sedan så går det väl att tejpa batteriet i valfri färg, så det lättare hittas eller om man hellre väljer sprejburk.

Ha ha ha..det är ju en rätt stor viktskillnad med eller utan batteri och jag borde faktiskt ha märkt att batteriet fallit ur. Jag märkte faktiskt att sågen kändes framtung men jag trodde att motordelen fastnat i en slya och att det gjorde att klingan drogs mot marken.. 😮 😀

Avatar Fallback

Re: Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#773885 Du tyckte inte den ... gick sämre ... utan batteri?

Avatar Fallback

Re: Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

Hema  
#773886 Grattis till fyndet iaf!

Avatar Fallback

Re: Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

r93  
#773891 Till anersimyras försvar så måste jag ändå säga att hade jag gått å sågat detta slyet med en motorsåg, då hade inte min hjärna fungerat!

Användarvisningsbild

Re: Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

halvproffs  
#773944
anersimyra skrev:
Hema skrev:Jag misstänker att vi har blivit utsatta för ett spratt. Vem känner inte av att det saknas ett batteri i sågen? :)
Sedan så går det väl att tejpa batteriet i valfri färg, så det lättare hittas eller om man hellre väljer sprejburk.

Ha ha ha..det är ju en rätt stor viktskillnad med eller utan batteri och jag borde faktiskt ha märkt att batteriet fallit ur. Jag märkte faktiskt att sågen kändes framtung men jag trodde att motordelen fastnat i en slya och att det gjorde att klingan drogs mot marken.. 😮 😀


Inte märker vi 50talister om det ändras upp och ner+ -20kg. 😉

Användarvisningsbild

Re: Batterisågen 540i XP får handtagsvärme

anersimyra  
#773947
Mangan skrev:Du tyckte inte den ... gick sämre ... utan batteri?

🤣 Det var endast en ”pinne” kvar i batteriet så jag antog att det var slut när sågen plötsligt stannade.. 🤣

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).