Öppna kategorin

Vad händer med S

8 inlägg 2293 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad händer med S

Robur Clivus  
#769470 Ber om ursäkt om detta bryter mot någon forumregel angående politik, då får vi ni gärna plocka bort tråden.

Anledningen jag tycker det är intressant att dryfta här är att många skogsägare har sunt förnuft.

Jag blir helt paff av dagens valrörelse, tycker typ alla partier är värdelösa i dagens läge, det som stör mig är följande:

SOCIALDEMOKRATERNA

Jag är totalt klyven: De går in och ändrar svaret i valkompassen för eller emot kärnkraft en vecka före valet, Magdalena A hänvisar sitt negativa raljerande om kärnkraft på partistämman utifrån att talskrivaren skrivit fel.
Man håller en pressträff med de två ministrar som satt svensk säkerhetspolitik på spel historiskt att anklaga oppositionen för samma sak? Magdalena avstår valrörelsen för att åka till EU och fightas för elprisreglering som EU kommissionen redan uppnått enighet om?

Vill man inte bli vald in i en lågkonjuktur eller tror man att detta gynnar S i opinionen närmast mittenväljarna? Vad är er känsla?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad händer med S

Robur Clivus  
#769472 Eller gör man allt för att hållla Magda bort från debatter? Jag är helt game over i den här frågan?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad händer med S

Raggarö  
#769477 När jag var 12 år gammal var jag en kort period med i SSU, det var en kall vinter och man fick bygga modellflygplan i värmen om man gick med i partiet.....

Som vuxen, pensionär och jägare finns det 4 partier jag absolut inte kan rösta på:
S,V, Mp och C, (för att de enkelt kompromissas bort av S)

S har haft en rad av ministrar som gått i jakt-, skytte- och vapenmotståndarnas ledband.

Raggarö

Avatar Fallback

Re: Vad händer med S

Bosse1  
#769560 Kanske Jimmie sitter vid rodret och övriga åker med, känns som det.
Och kanske lungnast i sossemarinaden.Blir väl ett J liv om de skulle vinna, tänker på regeringskansliet och marinadtjänstemännen.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med S

djkj  
#769650
Raggarö skrev:Som vuxen, pensionär och jägare finns det 4 partier jag absolut inte kan rösta på:
S,V, Mp och C, (för att de enkelt kompromissas bort av S)

S har haft en rad av ministrar som gått i jakt-, skytte- och vapenmotståndarnas ledband.

Raggarö


Håller med till 100% Är man skogsägare och jägare och dessutom är för kärnkraft så är det blå laget som gäller.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med S

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#769653 S vänder kappan efter vinden, säljer sin själ för makten. Kapar andras politik. Det som nyss var rasism under 25 år är idag självklart s-politik. Nu har man även kapat c mha rödstrumpan Lööf.
Fonus ägs väl av folkrörelsen. Fonus har ju en underavdelning för S-utredningar där väljarintressanta frågor begravs och glöms. S kampanjutskott S&VT försöker ännu en gång göra skolpolitiken till en valfråga fastän S laborerat med läroplaner sedan 1968.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med S

Elmhult  
#769660
Orsa skrev:S vänder kappan efter vinden, säljer sin själ för makten. Kapar andras politik. Det som nyss var rasism under 25 år är idag självklart s-politik. Nu har man även kapat c mha rödstrumpan Lööf.
Fonus ägs väl av folkrörelsen. Fonus har ju en underavdelning för S-utredningar där väljarintressanta frågor begravs och glöms. S kampanjutskott S&VT försöker ännu en gång göra skolpolitiken till en valfråga fastän S laborerat med läroplaner sedan 1968.


Allt för makten! De kan inte lämna. Sosserötterna sitter djupt i marken under Rosenbad. LO, Systembolaget, nykterhetsrörelsen och så vidare. Vad ska alla odugliga sossar göra då? Tänker på allt drägg som dräller runt i sosseskutans svallvågor som tex Mona Sahlin, Dan Eliasson mfl... Nån måste ju hålla dom under armarna. Tills vidare får vi nog leva med dom men jag tror att gråsossarna håller på att försvinna på naturlig väg.
Förhoppningsvis hinner de inte förstöra landet ännu mer. Hålls miljöpartisterna borta så går det ju hjälpligt. Det märks ju ganska tydligt att inte ens S gillar dom.

🌳

Avatar Fallback

Re: Vad händer med S

Bosse1  
#769691 Apropå LO, marinerad mot sin vilja :oops:

https://timbro.se/smedjan/mot-medlemmar ... -s-segern/
https://timbro.se/arbetsmarknad/sa-myck ... lrorelsen/

1662315198_graf,_intaekter_partierna_ny.png

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).