Öppna kategorin

Politik och då främst Centern

228 inlägg 28991 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Badbollen  
#768423 Det trådstartaren påstår i första inlägget verkar inte stämma.

Centerpartiet är varken emot kärnkraft eller bilismen. Jag googlade: https://www.centerpartiet.se/var-politi ... /karnkraft & https://www.centerpartiet.se/var-politi ... trafik/bil

Sedan är det fullt logiskt att Centerpartiet inte vill samarbeta med ytterkanterna - de heter ju CENTERpartiet och pratar ständigt om den "breda mitten".

Tråkigt med hatet som riktas mot partiledare oavsett parti.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

Bosse1  
#768425 Har centern nån vallåt ??


Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Knagge  
#768426 Centerpartiet under Maud Olofsson och Annie Lööf har varit och är ett storstadsparti.
Att de är ett parti för landsbygden är inte med sanningen överensstämmande.

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

jannee  
#768429 Mer eller mindre ALLA partier är och har varit emot SDs politik eller i alla fall deras förslag.
Men vad har hänt?
T.o.m sossarna har tagit upp förslag som SD tidigare varit HELT ensamma om.
Visserligen i "något" annorlunda utformning, men ändå.
Centern var en gång i tiden landsbygdsfolkets parti men idag har de sina flesta anhängare i just storstäderna, man kan undra varför.
Kan det vara så enkelt att antingen röstar man rött - socialdemokratiskt eller på deras stödparti just Centern om man inte är riktigt röd och röstar på vänstern.
Men inget parti tar upp vilka besparingar eller försämringar de är beredda att genomföra för att kunna genomföra sina "löften".
Boende på landsbygden eller glesbygden röstar idag på SD, just av den orsaken att övriga partier hitintills negligerar i hur landsbygden hela tiden utsätts för inbrott och skadegörelse.

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

totte  
#768431
isteskog skrev:Jag är ingen anhängare av SD men att brunmåla (nassefiera) dom är väl ändå att ta i!


När den nuvarande ledningen av SD gick med i partiet så var det ett renodlat nazistparti under ledning av Anders Klarström, en av frontfigurerna i den svenska nazismen på 90-talet. Huruvida man litar på att dessa personer sedan dess har omvänts till goda demokrater må var och en själv begrunda.

Var jag står torde vara väl bekant men bara för ordningens skull och på förekommen anledning: Nej jag är inte vänster, har aldrig varit, snarare nån slags ljummen socialliberal. Bara för att jag, på min tid som moderator i forumets tjänst, var tvungen att ta tag i en liten samling närmast rasistiska ytterlighetsfigurer så har jag fått etiketten vänster på mig, men det förefaller mest ha varit av folk som förefaller att anse att moderaterna är på gränsen till ett vänsterparti.

Skall därefter tillägga att en bakgrund i stalinism inte är särdeles förtroendeingivande, bara för att föregripa det fåraktiga synsättet att något skulle bli bättre bara för att det finns annat som inte heller är bra, "whataboutism", som det brukar kallas.

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Badbollen  
#768434 I en manligt vald riksdag skulle M, KD och SD få en tydlig majoritet. Om kvinnorna fick bestämma skulle S, V, MP och C få flest mandat. På landsbygden är SD populärast hos hos män medan centerpartiet är populärast hos kvinnor.

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

Hema  
#768439
Badbollen skrev:Det trådstartaren påstår i första inlägget verkar inte stämma.

Centerpartiet är varken emot kärnkraft eller bilismen. Jag googlade: https://www.centerpartiet.se/var-politi ... /karnkraft & https://www.centerpartiet.se/var-politi ... trafik/bil

Sedan är det fullt logiskt att Centerpartiet inte vill samarbeta med ytterkanterna - de heter ju CENTERpartiet och pratar ständigt om den "breda mitten".

Tråkigt med hatet som riktas mot partiledare oavsett parti.

Centern har historisk varit emot kärnkraft sedan folkomröstningen. Senast röstade centern för att stänga R1:an, när oppisitionen försökte rädda den.

Jag hoppas inte att du anser att jag riktar hat i denna tråd, för då har vi helt olika gränser för vad hat är. Jag ifrågasätter det okonsekventa agerandet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Mellberg  
#768441 Är du skogsägare, skall du rösta på Centern, då kan vi få ett visst inflytande och bromsa de värsta tokigheterna, oavsett regering.

Ni som inte är nöjda med C, tala om vilka ni röstar på och varför. Då får vi en ärlig debatt. Jag röstar på C, då det var det parti som stod upp för äganderätten och fick gehör... 👍

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Erre  
#768444 Problemet är väl att det inte finns någon att rösta på.
Många har något bra men för mycket dåligt.

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

hlb  
#768448 På kornet Erre. Jag förtidsröstade igår och på morgonen la jag fram alla röstsedlar på köksbordet och valde bort efter hand. Centern, mitt gamla parti, gick bort tidigt pga Annies totala opålitlighet. Blev få sedlar kvar på slutet och olika till riksdag, landsting och kommun. Inte riktigt nöjd, men det blev de minst dåliga.

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

bodaedet  
#768450 Jag gör som en skogsägare sa till mig när jag fick komma och gallra på hans fastighet för andra gången. "Tro inte att du får komma hit för att du är bra, du är minst dålig"
Så min röst landar på den som är minst dålig 😀

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Erre  
#768454
bodaedet skrev:Jag gör som en skogsägare sa till mig när jag fick komma och gallra på hans fastighet för andra gången. "Tro inte att du får komma hit för att du är bra, du är minst dålig"
Så min röst landar på den som är minst dålig 😀

😅
Är tyvärr exakt så man får tänka.

Sen tror jag att du är extremt duktig på att gallra. Hade det inte varit så långt emellan oss hade du gärna fått köra åt oss.
Å då för att du är bra på vad du gör. 👍

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

tallen100  
#768460
Mellberg skrev:
tallen100 skrev:C hade gärna fått ta mp i handen och knallat med ut ur riksdagen som det är nu.


Vilket parti röstar du på då? Gissar att det är mer brunt än blått .... 👎 👎 👎

Inte för att du har med det att göra, men jag har faktiskt röstat lite olika, men aldrig blått.
Om du med brunt menar SD så har jag röstat på dem, inget jag skäms för att säga 🤣
Jag röstar på de jag tycker är vettigaste när det är val, man ska inte vara enkelspårig mellberg.
Är förövrigt faktiskt ganska ointresserad av politik, så det så😆

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

JörgenO  
#768463 Innan ni röstar på detta grönröda parti så glöm inte var de/hon står i flyktingfrågan.
Bifogar länk till filmen om ni betvivlar screenshotets äkthet

PS: Partiet Nyans är direkt sprunget ur den Centerpartistiska myllan. Jämför deras valsedlar i år jämfört med Centerns 2018.
Rätt eller fel, en röst på Centern leder vidare på den väg vi slagit in på. Nr 47 plockades i Haninge igår

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

WarPeter  
#768474
Mellberg skrev:Är du skogsägare, skall du rösta på Centern, då kan vi få ett visst inflytande och bromsa de värsta tokigheterna, oavsett regering.

Ni som inte är nöjda med C, tala om vilka ni röstar på och varför. Då får vi en ärlig debatt. Jag röstar på C, då det var det parti som stod upp för äganderätten och fick gehör... 👍

Fast kan du inte känna att en röst på centern är en röst för att miljöpartiet skall in i regeringsställning igen? Ser du något problem med det som skogsägare?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).