Virkesmätning och Matrisfub

Längder.

4 inlägg 3080 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Längder.

morken5  
#766135
1659685302_img_20220804_121428_(1).jpg
Hej, jag håller på att lära mig köra skördare en Rottne 5005 som jag lånar och reparerar. Jag provade på en torrgran och fick detta resultat ( bild). Är detta ok ? Jag tycker dom ser korta ut ? Emellertid har jag aldrig huggit förut och är en fullständig novis vad det gäller aptering kvalitet o sånt.



   TS
Avatar Fallback

Re: Längder.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#766140 Ser ut som om Valåsens lista ligger inlagd. Kanske älskar de 3,70 längder? Prata med deras inköpare. Aptering är en hel vetenskap i sig.

Avatar Fallback

Re: Längder.

Tosca  
#766214 Hur ser prislistan ut?

Avatar Fallback

Re: Längder.

Lindveden  
#766401 Beror på vilka längder o diameter dom har lagt in i prislistan. Va det ser ut som på bilden föredrar sågverket mycke 3,70 längder o har troligtvis lagt in ett högt pris på dessa längder o diameter,eller om dom kör på nån slags fördelningsaptering som gör att maskin vill göra 3,70 längder. Men du måste gå längre in i menyerna på dasa4 för att hitta den aktuella prislistan som datorn kör efter nu

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).