ATV och UTV i skogen

Kedjor till atv ??

9 inlägg 6095 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kedjor till atv ??

swe#kipp  
#7655 Nån som vet vad det kostar med en uppsättning piggkedjor till en can-am 400 ???
eller vart man kan få tag på kedjor till bra priser ??



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild
Ojje  
#7658 Jag såg att biltema har börjat sälja kedjor till atv:s och som alltid då det gäller dom så är det billigt....

/Ojje

Avatar Fallback
Fisketorp  
Avatar Fallback
Ola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7662 Hmm jag skulle nog kunna tänka mig att ha biltemas kedja fram på fyrhjulingen som styrkeda. Men bak så skulle jag köpa kedjor från nyvab.

http://www.nyvab.se/Kedjor%20terränghjulingar.htm#Griper%20ATV

Verkar vara en bra kedja. Skulle beställa ett par för 1250:- men då hade de inga på lager, sedan har det inte blivit av att göra någon mer beställning. Får väl ta mig i kragen och beställa en uppsättning snart. Men egentligen behöver jag inga kedjor i nuläget. Men det är ju alltid bra att ha.

Användarvisningsbild
Robin  
#7672 Jag har biltema runt om på min honda, dom funkar fint.

Användarvisningsbild

Re: Kedjor till atv ??

Fredrik Reuter  
#447678 Detta är mars månads #tb10 tråd 2017.
Oaktat om tråden fortfarande är aktuell eller inte så får du gärna ge din syn på ämnet här i tråden. Det är alltid intressant att väcka gamla trådar till liv.

Användarvisningsbild

Re: Kedjor till atv ??

halvproffs  
#447690 En tankeställare; På min Polaris är strålkastarna helt oskyddade i fram. Mr Murphy var ju naturligtvis framme och kedjan tog en gren med sig runt och slog sönder strålkastaren. Och den var så hutlöst dyr så jag limmade och använde silvertejp så det fungerade igen.
Kan ju vara en sak att tänka på vid kedjemontage; leta efter ömtåliga saker!

Användarvisningsbild

Re: Kedjor till atv ??

flötman  
#447748 Jag tog en baklampa på samma sätt på min polaris, dåligt att de inte är bättre skyddade, det är ju ändå en terrängmaskin. Fram fick jag montera spacers då kedjorna tog i stötdämpare och styrelserna. Man lär så länge man lever [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Avatar Fallback

Re: Kedjor till atv ??

Härjedalingen  
#449088 Kedjan AB i Östersund har bra broddkedjor till de flesta ATV:erna på marknaden, inte de billigaste men bra.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).