Socialt (mer om oss)

Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

3399 inlägg 644033 visningar 134 följer Svara, dela mm...  
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  

Woop woop

Användarvisningsbild

Erre  

Woop woop

Användarvisningsbild

Erre  

Woop woop

Användarvisningsbild

rokon  
#760101Look Careful får vi göra, men hon lyssnar nog mera!

Användarvisningsbild

machonisti  

Fredag 👍

Användarvisningsbild

totte  
#760466Den måste förstås kontras med en av Deep Purple's riktiga klassiker, Black Night, i en riktigt bra version:

Användarvisningsbild

Erre  

Woop woop

Användarvisningsbild

Stampep  
#760558Minnen från tiden då stereon var dyrare än bilen 😎

https://m.youtube.com/watch?v=fNLScrfFZ6U

Användarvisningsbild

totte  
#760709En av samtidens största i riktig blues. Chris Thomas King.

Bosse1  
#760756Här kommer en till , about having the blues snack.

Användarvisningsbild

rokon  
#760985En miljard trehundratjugotre miljoner sjuhundranittioåttatusen sjuhundraåttiotvå visningar av detta clip med 4 None
Blondes och låten What´s Up (Official Music Video) Med sångerskan och låtskrivaren Linda Perry har ni säkert hört både på -90 talet och senare, jag hörde låten nu igen på förmiddagen på radion och letade reda på Musikvideon som jag ej sett, har ingen dumburk.
"Born April 15, 1965 in Springfield, Mass., Perry pursued her interest in music while a teenager in San Diego, then moved to San Francisco in 1986, where she sang original songs and played guitar on the streets, having written her first song by age 15. She joined 4 Non Blondes in 1989 and became its lead singer and chief songwriter."
Hon hade både njurproblem och drogberoende vid unga år, men när hon fann sitt uttryckssätt i musiken och låtskrivandet så blev hon fri drogberoendet och kunde skapa sig en framtid med det.

Since then her name can be found on compositions and recordings by numerous artists including Jewel, Britney Spears, Courtney Love, Gwen Stefani, Alicia Keys, Celine Dion, Blaque, Sugababes, Lillix, Robbie Williams, Melissa Etheridge, Sierra Swan, Solange Knowles, Gavin Rossdale, Juliette and the Licks, Lisa Marie Presley, Fischerspooner, Unwritten Law, L.P., Kelly Osbourne, James Blunt, Cheap Trick, Ben Jelen, Enrique Iglesias, Giusy Ferreri, Faith Hill, Gina Gershon, the Dixie Chicks, Vanessa Carlton, Kelis, Ziggy Marley, Skin, The Format, Goapele, The Section Quartet, Adam Lambert, KT Tunstall, Little Fish, and her band Deep Dark Robot, with which she toured in 2011.

Användarvisningsbild

totte  
#761005Henne har jag missat, rätt mycket 90-tal som gick mig förbi av olika anledningar. Oerhört spänstig röst.

Inte vet jag varför men den här dök upp i kanten, Eagles med sin klassiska Hotel California i en liveversion från 98. Imponerande att återge låten praktiskt taget i original efter så många år och på scen.

Användarvisningsbild

totte  
#761006En av de vackraste jag vet:

Användarvisningsbild

totte  
#761008Chris Thomas King, mästare på all slags blues:

Användarvisningsbild

totte  
#761010Den store mästaren på pianoblues och boogie, Memphis Slim:

Annons:
Nordfarm
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).