Socialt (mer om oss)

Vad händer med alla moderatorer?

102 inlägg 21136 visningar 23 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Tralsmo  
#760448 Mycket bra skrivet Tosca.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

machonisti  
#760451 + 1 👍

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Erre  
#760462
Tralsmo skrev:Mycket bra skrivet Tosca.

Verkligen.
Dom få år jag hade som moderator så var det dom medlemmarna som visade sitt stöd för det man behövde göra som gjorde det värt det.
Annars fick man mest skit. Men det tar man om man har stöd ifrån dom medlemmar man håller högt. Å det finns det många av här. Som tur är.
Jag tror ingen vill ha ett forum utan att det modereras.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

machonisti  
#760465 Då jag skapade mitt konto skrev jag rätt utmanande och totte checkade mig. Jag använde all grammatik jag kunde men han glänste ändå.
Tack totte för all tid du lagt på forumet!

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

totte  
#760469 Håller helt med Erre. Alla ni som varit ett stöd under åren och som hör av er nu, det värmer bra. Tråkigt att det blev så här men jag hade nog varit med lite för länge, tappat sugen lite, och när det då blev lite på tvärs med ledningen så var det dags att kliva av och hoppas att det kommer nya förmågor med fräscha krafter.

Kan bara också säga att inte ligger jag sömnlös och grubblar över alla dom gnällspikar som inte orkat begripa att det måste finnas gränser för hur och vad man får uttrycka på ett sånt här forum. Framför allt den sorten som betraktar varje inskränkning som censur och ett personligt angrepp.

Allra värst är såna som framhåller sin egen saklighet och opartiskhet när de saluför sina helt ogrundade ytterlighetsåsikter och sen betraktar varje moderator som gjort något som en personlig fiende som måste nedgöras med hån, oförskämdhet och fula debattknep. Rör mig inte heller i ryggen, men är faktiskt ofta djävligt svåra att hantera på ett forum.

Till alla ni som gnällt under åren över modereringen, hör av er till ägarna och fråga om ni får bli moderatorer. Gör det bättre själv sen om ni mot förmodan blir anlitade,

Det är i alla fall rätt skönt att nu kunna välja bort att läsa den värsta smörjan. 😎 😀

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

hlb  
#760470 Totte hade väl bara en svaghet, Han blandade in en egen agenda i jobbet som moderator, vilket jag personligen ogillar, men denna svagheten har ju väldigt många av våra journalister idag. Som vanlig medlem är ju egen agenda bara positivt som jag ser det.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

totte  
#760487 Det är precis det som jag inte gjorde. Den agenda som tillämpades, i synnerhet gällande politik, var den som överenskommits med ledningen. Eftersom det var jag som verkställde och argumenterade fick jag sen all skit och fick höra vilken vänstervriden typ jag var när vi sparkade ut den värsta ytterhögern härifrån. Jag som i hela mitt liv varit en skäligen ljummen liberal och aldrig nånsin till vänster om mitten. Men jag har alltid varit stenhårt emot alla ytterligheter, vänster som höger.

Så har jag då förstås fått frågan om varför jag inte varit lika strikt mot vänsteryttern. Men dom har ju aldrig varit här annat än i enstaka fall och har aldrig drivit kampanj här, så jag hade aldrig nån att vara strikt emot. Nu är det förstås så att det funnits en del här som sett allt som inte varit till höger om moderaterna som vänster.

Vad jag vet hlb, så är du en hygglig och trevlig person, vi har t o m fikat ihop hos Åke i Kärrabol. Men vi skall nog inte snacka politik, för där misstänker jag att vi inte är riktigt överens.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

hlb  
#760498 Nu klistrar nog du, Totte, på mig en etikett du inte har belägg för. Du kan kolla upp att jag har varit medlem i den lokala centeravdelningen i bortåt 50 år, men jag står gärna över att diskutera politik då det inte leder någonstans och Centern har jag lämnat efter Annie Löfs dåliga pålitlighet..

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

jannee  
#760502 Personligen tycker jag det är helt fel att inte diskutera politik. Det är just politiken och politiska beslut som gjort och gör till vad vi idag är men även i morgon.
Vi skogsägare och vår framtid avgörs till väldigt stor del av politiska beslut.
Om jag nu är höger eller vänster och framför min åsikt anser jag inte att jag ska negligeras eller fördömas (fördummas).
Jag kan vara hur bra yrkesman när det gäller skog och dess skötsel, men det är politiken som avgör vad jag får och kan göra,
Ska man var riktigt krass så handlar det till syvende och sist om yttrandefrihet, men även åsiktsfrihet - eftersom jag inte får delger mina åsikter utan att då eventuellt bli avstängd - redigerad.
Att sedan någon moderator då hänvisar till att politik inte hör hem i ett skogsforum är absurt - eftersom vår skötsel styrs eller bestäms av politiska beslut.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Tosca  
#760503 Nu tror jag du missförstått reglerna jannee, politik om de ämnen som rör skogen är väl tillåtet vad jag vet.
Däremot invandringspolitik är inte okej här, den diskussionen spårade ur väldigt fort ett antal gånger.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Nyborg  
#760504 Jag tycker att moderatorerna har gjort och gör ett bra jobb. Alla kan inte tycka lika, men vi är väl så pass vuxna att vi inte behöver sänka forumets debatter till sandlådenivå.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

totte  
#760505
hlb skrev:Nu klistrar nog du, Totte, på mig en etikett du inte har belägg för.


Ber mycket om ursäkt hlb om jag pålagt dig åsikter som inte stämmer. Du har gått lite hårt åt mig vid några tillfällen när jag modererat och det har tydligen har fått mig att dra lite felaktiga slutsatser. Låt det var glömt, vi ses kanske framöver vid nån träff och det skall i så fall bli trevligt.

jannee skrev:Att sedan någon moderator då hänvisar till att politik inte hör hem i ett skogsforum är absurt


Ja, men det är just det ingen moderator någonsin har gjort heller. Försök att någon gång inse att det aldrig varit "någon moderator" som satt upp reglerna för forumet utan hela forumets stab i samarbete. Sen har moderatorerna fått ta all djävla skit från alla elaka typer som inte varit nöjda med att just deras politiska agenda inte fått utrymme på forumet.

Här diskuteras politik dagarna i ända, allt om politiken som har bäring på skogen, skogsindustrin och skogsägarna. Det som gjordes, i full enighet mellan samtliga moderatorer och dåvarande ende ägaren Fredrik, var att bannlysa allt om invandringspolitik och all form av politisk propaganda. Vid den tiden var det ju i synnerhet den då mycket påträngande högerpopulismen som mer eller mindre hotade att kväva all annan sansad politisk diskussion. Just det som Tosca påpekar här, tack Tosca!

Fan ska alltså vara moderator. Allt man sagt och gjort får man skit för. Värre är att det man absolut inte sagt eller gjort, men som vissa inbillat sig att man sagt eller gjort skall man också ha en massa skit för.

Jag tycker att moderatorerna har gjort och gör ett bra jobb


Tack Nyborg!

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Taylor  
#760519 När jag läser Tottes inlägg här så är det helt ok att diskutera politik..........så länge som man tycker som han!
Han talar mycket om ytterhöger eller yttervänster, ..........men det är Totte som bestämmer vad som är "ytter" vänster eller höger?????
Sedan kommer offerkoftan "det är mig det är synd om!
Om detta forumet ska styras av moderatorer så ska dom inte ha egna synpunkter på vad andra tycker utan enbart på hur man uttrycker sig, att kalla varandra för det ena och det andra hör inte hemma här, men nog ska man få uttrycka vad man tycker i politiska frågor. Vi kan inte förbjuda medlemmarna att tycka. Dock ska inte personangrepp accepteras.
Nu kan säkert några tycka att jag "hoppar" på Totte, men kallar honom inte för något otillbörligt, och därmed får han tåla mina synpunkter.
Vad tycker ni ?????

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Arvid0  
#760520
Taylor skrev:När jag läser Tottes inlägg här så är det helt ok att diskutera politik..........så länge som man tycker som han!
Han talar mycket om ytterhöger eller yttervänster, ..........men det är Totte som bestämmer vad som är "ytter" vänster eller höger?????
Sedan kommer offerkoftan "det är mig det är synd om!
Om detta forumet ska styras av moderatorer så ska dom inte ha egna synpunkter på vad andra tycker utan enbart på hur man uttrycker sig, att kalla varandra för det ena och det andra hör inte hemma här, men nog ska man få uttrycka vad man tycker i politiska frågor. Vi kan inte förbjuda medlemmarna att tycka. Dock ska inte personangrepp accepteras.
Nu kan säkert några tycka att jag "hoppar" på Totte, men kallar honom inte för något otillbörligt, och därmed får han tåla mina synpunkter.
Vad tycker ni ?????


Totte är en vanlig medlem vad spelar det för roll? Finns bättre forum om man vill diskutera politik, förstår inte ditt problem. För att vara ny medlem har du hunnit läsa på bra. 👍
Senast redigerad av Arvid0 fre 10 jun 2022, 23:53, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760521
Taylor skrev:När jag läser Tottes inlägg här så är det helt ok att diskutera politik..........så länge som man tycker som han!
Han talar mycket om ytterhöger eller yttervänster, ..........men det är Totte som bestämmer vad som är "ytter" vänster eller höger?????
Sedan kommer offerkoftan "det är mig det är synd om!
Om detta forumet ska styras av moderatorer så ska dom inte ha egna synpunkter på vad andra tycker utan enbart på hur man uttrycker sig, att kalla varandra för det ena och det andra hör inte hemma här, men nog ska man få uttrycka vad man tycker i politiska frågor. Vi kan inte förbjuda medlemmarna att tycka. Dock ska inte personangrepp accepteras.
Nu kan säkert några tycka att jag "hoppar" på Totte, men kallar honom inte för något otillbörligt, och därmed får han tåla mina synpunkter.
Vad tycker ni ?????

Jag tycker nog så att du har skrivit en massa ord. Och med detta kommer du få en möjlighet till. För du har mycket att resonera om en gång till!😊🙄

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).