Socialt (mer om oss)

Vad händer med alla moderatorer?

102 inlägg 20964 visningar 23 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad händer med alla moderatorer?

hardman  
#760067 3 moderator har nu slutat tvärt. Va beror detta på ?
Man blir ju lite nyfiken på va de är dom inte är överens om.
Nån som vill kommentera.
Är det interna strider ?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Tralsmo  
#760070 Ja läser ju bara inläggen här på forumet så ja är inte fullt insatt i det.

Emellertid så skrev nån nånting om att urholka en sten (förmodligen över tid).

Ja tror att den stenen nu kan va urholkad.
Kanske det till väldigt liten del kan ha med att den urusla skogstaxeringen i Sverige att göra.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

jannee  
#760072 Personligen tror jag att några moderatorer blivit "lite" väl överambitiösa.
Om de senare fått skäligt mothugg eller ej fått igenom sina förslag är för mig okänt.
I vissa trådar finns det tydligen inget tak eller övre gräns hur man får uttrycka sig medans det kan vara tvärtom i andra.
Detta är ENDAST min personliga uppfattning medans moderatorerna tydligen har en annan uppfattning, men det är egentligen inte mycket att ordna om.
Personliga påhugg som det ibland dolt kan förekomma är något som jag tycker kan vara lite onödigt på ett öppet forum.
Sedan uppfattar folk kritik väldigt varierande.
En del reagerar knappt medans andra går i taket för det minsta mothugg.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760083 Tycker nog att du gjorde ett bra försök förstå varför @jannee men det finns några detaljer att fila på!😊

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Ängagärdet  
#760102 Jag tror de offrade sig för Morgan Johansson!

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760114 Jag tror de vill att man justerar titeln till Moderater?

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

r93  
#760115 Jo, att tre styck försvinner under så kort tid, framförallt två i princip samtidigt, det pekar på att något är väldigt fel.

Jag gissar på att Thorbjörn och Fredrik är helt inne på Ulfs linje att allt är åt pipan med svenskt skogsbruk, att han skriver så illa får man liksom bara ta….

Moderatorerna är sunda människor som inte känner att dom kan förvara beteendet, men dom är tvingade till detta, därav kliver dom åt sidan.

Som jag har skrivet innan, jag vet inte ett enda seriöst forum som tillåter ett sådant svammel och dåligt språk.

Jag har ju varit kritisk till riktningen forumet har tagit innan, vilket är väldigt tråkigt då detta var ett riktigt bra forum för några år sedan, med många värdefulla skribenter som gav en inspiration och värdefulla tips….


Poddavsnittet där dom tog upp skogstaxeringen tycker jag pekar på att dom håller med Ulf.

Tystnaden från ägarna är ganska märklig, det leder bara till spekulationer.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

tallen100  
#760125 För ca 9 år sen när jag "började" med skogsforum och några år framåt var det bäst enligt mej, det var högt I tak men samtidigt ordning och reda, allt var mer lättsamt på något vis.
Saknar många skribenter från den tiden som inte är aktiva längre.
Kanske har forumet blivit för "stort" på senare år, har blivit som två olika läger på något vis 🤔

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760133 Att vara moderator är mycket otacksamt, och nu när deras gratis jobb skall försörja både Fredrik och Torbjörn så kan jag tänka mig att det inte är så roligt längre.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Camaro1969  
#760135 ja forumet har svängt, ägarna vägrar svara på frågor med, mycket märkligt.
det är väl en anledning till att man är mindre och mindre här och istället använder grupper på facebook

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Vedproducent  
#760137
Camaro1969 skrev:ja forumet har svängt, ägarna vägrar svara på frågor med, mycket märkligt.
det är väl en anledning till att man är mindre och mindre här och istället använder grupper på facebook

Ja det har blivit en väldigt tråkig utveckling. Men kan bara hålla med dig. Skriver och skickar bilder mycket mer i grupperna som intresserar mig på Facebook numera. Så att allt ska tystas ner och vara knäpptyst irriterar nog dom flesta mycket också.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

hlb  
#760141 I Småland är man ju bara farveden, men farvedenhet är ingen dygd.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Bosse1  
#760142 Facebook??,Jag är skeptisk.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Bumpkin  
#760145
hlb skrev:I Småland är man ju bara farveden, men farvedenhet är ingen dygd.


Eftersom jag inte visste vad farveden och farvedenhet
Var för något så googlade jag.
Fick upp träffar om ved och tjärning, men inget som förklarar vad det betyder i din mening.

Skulle uppskatta en förklaring då jag blev väldigt nyfiken.

Tack på förhand

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760146 Tror han menar förveten vilket äldr i västra Småland använder som ett annat ord för leta reda på information som inte är till en själv utan man hör över medvetet

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).