mån 18 apr 2022, 18:23#756074Ja fler såna hade varit fint!
Köpte denna och en till likadan i vintras, annons på Facebook. 500 spänn tror jag.
De kom från en återvinningsstation sa säljaren. Stapelbara.
Vedmaskiner, flishuggar
Bilder från er vedtillverkning
mån 18 apr 2022, 18:26#756075
De va riktigt fina 👍👍
Robertberg skrev:Ja fler såna hade varit fint!
Köpte denna och en till likadan i vintras, annons på Facebook. 500 spänn tror jag.
De kom från en återvinningsstation sa säljaren. Stapelbara.
De va riktigt fina 👍👍
mån 09 maj 2022, 19:10#757708Gjorde gästspel vid vedmaskinen ikväll. 😀
En direktare med 33 cm är i luckan.
Det tittar uppDet är lite kvar.Det är en 40 cm på g. Så då följer ändbitarna med som ligger travade.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
En direktare med 33 cm är i luckan.
Det tittar uppDet är lite kvar.Det är en 40 cm på g. Så då följer ändbitarna med som ligger travade.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
tis 10 maj 2022, 18:15#757763Lägger in en liten filmsnutt från min vedproduktionsplats. Det är från sommaren 2019 och i går när jag satt och jobbade vid datorn så fick jag se den. Nu är mycket ved redan levererad och det ligger cirka 1000 kubik under taket men så här såg det ut då. Kopierat från min facebooksida.
https://www.facebook.com/fredrik.nystro ... 3638847916
ons 11 maj 2022, 17:07#757844Snyggt och prydligt!
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
ons 11 maj 2022, 18:50#757851Sista kärran för i år, nu blir dä några säckar sen ä dä klart
Skapa konto
Skapa konto
Valtra N103 twintrac, Terri 1000D Husqvarna Jonsered Sthil.
tor 12 maj 2022, 12:28#757908
Ja när jag flyttar runt veden inne i hallen med skopan vill det lossa lite bös och när högen är 5 meter hög så vill allt sånt hamna i botten. Så när jag sen lastar vagnen med skopan så får veden rulla över rensgallret och ner i vagnen så försvinner det allra mesta och veden blir ren och fin.
Skapa konto
adahlm skrev:Lägger in en liten filmsnutt från min vedproduktionsplats
Får man fråga om det där sållet vid truckpallarna, har det nånting med veden att göra?
Ja när jag flyttar runt veden inne i hallen med skopan vill det lossa lite bös och när högen är 5 meter hög så vill allt sånt hamna i botten. Så när jag sen lastar vagnen med skopan så får veden rulla över rensgallret och ner i vagnen så försvinner det allra mesta och veden blir ren och fin.
Skapa konto
tor 12 maj 2022, 13:46#757915
Coolt, jobbar du heltid med vedförsäljning?
Vedproducent skrev:Lägger in en liten filmsnutt från min vedproduktionsplats. Det är från sommaren 2019 och i går när jag satt och jobbade vid datorn så fick jag se den. Nu är mycket ved redan levererad och det ligger cirka 1000 kubik under taket men så här såg det ut då. Kopierat från min facebooksida.
tor 12 maj 2022, 15:08#757921
Jag har aldrig haft sån efterfrågan på ved som i år !!! Torr å färsk .. det är en enorm efterfrågan.
adahlm skrev:Har ni andra märkt av nån större efterfrågan på färsk ved, ?
Har kört ut färskt ved nu mer än nånsin tidigare
Jag har aldrig haft sån efterfrågan på ved som i år !!! Torr å färsk .. det är en enorm efterfrågan.
tor 12 maj 2022, 16:22#757926
Jag har gjort i 10 år men sista 3 säsongerna nöjer jag mig med 14-1500 kubik färdig ved. Så det blir klyvning cirka 10 veckor på våren så ska veden levereras sen också. Så är jag i skogen några månader senhöst och vinter och leker med mina maskiner som du kan läsa om här. Alstor, Kranman P25 och Kranman 620 Pro Plus
Oscarwww skrev:Vedproducent skrev:Lägger in en liten filmsnutt från min vedproduktionsplats. Det är från sommaren 2019 och i går när jag satt och jobbade vid datorn så fick jag se den. Nu är mycket ved redan levererad och det ligger cirka 1000 kubik under taket men så här såg det ut då. Kopierat från min facebooksida.
Jag har gjort i 10 år men sista 3 säsongerna nöjer jag mig med 14-1500 kubik färdig ved. Så det blir klyvning cirka 10 veckor på våren så ska veden levereras sen också. Så är jag i skogen några månader senhöst och vinter och leker med mina maskiner som du kan läsa om här. Alstor, Kranman P25 och Kranman 620 Pro Plus

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).