Virkesmätning och Matrisfub

Fastighetsdeklaration

5 inlägg 3941 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fastighetsdeklaration

marianne.lenne  
#753412 Efter en omarrendering har jag blivit anmodan att komma in med en fastighetsdeklaration

Men jag går bet på virkesförrådet

Borde det inte gå att få fram från detta papper

Hjälp!



   TS
Avatar Fallback

Re: Fastighetsdeklaration

alias  
#753414
marianne.lenne skrev:Efter en omarrendering har jag blivit anmodan att komma in med en fastighetsdeklaration

Men jag går bet på virkesförrådet

Borde det inte gå att få fram från detta papper

Hjälp!


Skulle spontant säga att du bör summera raderna i kolumnen "VOL tot" längst till höger i sektionen "Bestånd".

Summan ovan delas sedan med summan längst ner i kolumnen PROD. AREAL, HA (i ditt fall 16,2113 ha) som återfinns längst till höger i sektionen "FIGUR".

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Fastighetsdeklaration

marianne.lenne  
#753416 Tack för det, men det ska ju anges i m3sk/ha, kolumnen före då kanske?

   TS
Avatar Fallback

Re: Fastighetsdeklaration

alias  
#753421
marianne.lenne skrev:Tack för det, men det ska ju anges i m3sk/ha, kolumnen före då kanske?


Nej, totalarealen innehåller även mark som inte är produktiv skogsmark, t.ex. inägomark och impediment och dessa arealer redovisas på andra ställen i fastighetstaxeringen. Virkesförråd anges i m3sk/ha för arealen produktiv skogsmark.

På samma sätt tar man inte heller upp virkesförråd ståendes på t.ex. tomtmark eller betesmark i det aktuella virkesförrådet som avhandlas i taxeringen.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Fastighetsdeklaration

marianne.lenne  
#753428 Tack igen, kör på det då

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).