Skojigt/Galet

Dieselpriset

119 inlägg 47940 visningar 23 följer Svara, dela mm...  

Re: Dieselpriset

zorran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#752220Tar gärna en krona eller fem för Ukraina.
Men inte den galna skatt som nu är i Sverige
var tar Magdas pengar vägen.
Svar de åker rätt in i det svarta hålet som ingen vill prata om.
/zorran

Användarvisningsbild

Vante  
#752221De som tycker drivmedel priser fått sitt rätta priser de tänker bara på priset vid pumpen men de glömmer att annat ökar i pris domino effekt bönder sår inte för dyrt skog ställa maskiner för dyrt varutransporter blir dyrt med mera så är det men de hade ingen aning om.

Användarvisningsbild

Helproffs  
tallen100 skrev:Måtte mp aldrig få något inflytande igen😬

Alla skyller på MP jag är mer ilsken på dom som släppt fram dom för det är dom som är problemet i mina ögon annars skulle dom inte kunnat härja så 👎

jannee  
#752230Kosta vad det vill bara man får tillgång till köttgrytan, just så resonerar de ledande inom varje parti.
Att allmogen sedan får betala hela kalaset spelar mindre roll.
Det låter så bra när man s.a.s. gör allt för folkets bästa när det egentligen endast handlar om vilka förmåner jag själv kan komma i besittning av.
Sanningen är så enkel att vi endast har EN kaka att dela på, inget parti vill egentligen fördela den rättvist utan i stället ser de ledande endast till sin egna vinning.
Högt energipris gynnar ingen men det är råvaruproducenterna som drabbas hårdast.
M.a.o. de som står längst ned i hierarkin kommer att få stå för hela kalaset.

valtra mega  
#752454Dagens dieselpris 2,25 € hur är det jämfört med sverige blir 23,67 kr

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#752455St1 säger 24:22 idag.

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#75245724:07 kr/litern på Tanka idag.

axwell  
valtra mega skrev: valtra mega » 25 min
Dagens dieselpris 2,25 € hur är det jämfört med sverige blir 23,67 kr

Enl dagens tidning 10.54*2.25=23.715 kr.

Men det är egentligen gårdagens kurs.

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#752459Det verkar vara dagens kurs också enligt Google: https://www.google.com/search?q=2%2C25+ ... e&ie=UTF-8

Användarvisningsbild

T Landström  
#752465Sjönk inte priset på råolja idag med 30 usd / fat... Intressant hur det kommer att påverka priset vid pumpen...

tallen100  
#752466Av någon konstig anledning så brukar det inte bli nån större skillnad när det är åt det hållet, men åt andra hållet är det annorlunda 🤔 🙃

valtra mega  
T Landström skrev:Sjönk inte priset på råolja idag med 30 usd / fat... Intressant hur det kommer att påverka priset vid pumpen...

råoljan har sjunkit ca 4 dollar idag men 27 dollar sedan toppen 8 mars råoljan är 4 dollar dyrare idag än 28 februari

Användarvisningsbild

Vante  
#752993Jag har tittat på gengas blivit köpa böcker på Tradera för imbert och för Bolinder och för hesellman agregat vedknubb de är grunden men skötsel och varför de är konstruerad så fått svar på tuben och på gengas punkt nu man vill inte uppfinna hjulet i gen utan få så mycket erfarenhet hets information på allt inom gengas som att det ökade kolvring gap på bensin motor för gengas värme in och kålbädd son i ved gryta bränna av gasen under locket i grytan och vedhäng och gasrening storlockventil.

Användarvisningsbild

Mellberg  
#752995Numera sätter jag farthållaren på 81 eller 82, oavsett om jag har släp efter eller inte. Tidigare låg jag på minst på 100, även med släp .. #:-s

Bränsleförbrukningen är numera, bara hälften mot tidigare. Går hur bra som helst att sitta 5 - 10 minuter längre i bilen och lyssna på radion eller ringa någon och samtidigt spara en slant ... =)) =)) =))

Användarvisningsbild

anersimyra  
#753008Jag har tidigare aldrig kommit under litern per mil med Ford Rangern men vid de två senaste tankningarna har förbrukningen legat på 0.85 och det genom att köra max 100 på motorväg med gles trafik, inga onödiga omkörningar för att lägga sig före någon som råkar sakta ned, inte försöka hinna över en korsning innan det slår om till rött, lägga sig i max 80 på motorväg med tät trafik som varierar kraftigt i hastighet. Solna Sigtuna i 70-80 tar inte många sekunder extra än om jag kör i 90-120 på E4 då medelhastigheten knappast överstiger 50 km/tim från dörren till arbetsplatsen..🙂

Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).