fre 11 mar 2022, 18:21#751977Har en 550 som börjat krångla. På höga varv framförallt när den går lätt, så stängs den av och fortsåtter gå först när varvtalet kommit ner en bit. Märke förra gången jag använde den att den inte gick helt rent, men idag blev felet väldigt tydligt.
Går ändå att använda den till nöds om man håller varvet på typ 80% av fullt, men vad har jag för fel på den?
Motorsåg och handhållet
550xp mark1 klipper gasen
TS

fre 11 mar 2022, 18:42#751985
Börja med det självklara vilket är ett nytt stift och bränslelod..🙂👍
Sibiria skrev:Har en 550 som börjat krångla. På höga varv framförallt när den går lätt, så stängs den av och fortsåtter gå först när varvtalet kommit ner en bit. Märke förra gången jag använde den att den inte gick helt rent, men idag blev felet väldigt tydligt.
Går ändå att använda den till nöds om man håller varvet på typ 80% av fullt, men vad har jag för fel på den?
Börja med det självklara vilket är ett nytt stift och bränslelod..🙂👍
fre 11 mar 2022, 23:26#752038Om inte nytt stift, rengjort luftfilter, bränslefilter, justering av luftgap mot svänghjul och fräsh Aspen fixar problemet kan de vara vad som helst.
Finns typ 30 service bulitiner på MK1, mest om förgasaren.
Finns typ 30 service bulitiner på MK1, mest om förgasaren.
HVA 55, HVA 238SG, HVA 242G, Stihl 036 Pro

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).