Motorsåg och handhållet

550xp mark1 klipper gasen

4 inlägg 923 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

550xp mark1 klipper gasen

Sibiria  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#751977 Har en 550 som börjat krångla. På höga varv framförallt när den går lätt, så stängs den av och fortsåtter gå först när varvtalet kommit ner en bit. Märke förra gången jag använde den att den inte gick helt rent, men idag blev felet väldigt tydligt.
Går ändå att använda den till nöds om man håller varvet på typ 80% av fullt, men vad har jag för fel på den?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: 550xp mark1 klipper gasen

anersimyra  
#751985
Sibiria skrev:Har en 550 som börjat krångla. På höga varv framförallt när den går lätt, så stängs den av och fortsåtter gå först när varvtalet kommit ner en bit. Märke förra gången jag använde den att den inte gick helt rent, men idag blev felet väldigt tydligt.
Går ändå att använda den till nöds om man håller varvet på typ 80% av fullt, men vad har jag för fel på den?

Börja med det självklara vilket är ett nytt stift och bränslelod..🙂👍

Användarvisningsbild

Re: 550xp mark1 klipper gasen

hva555  
#752015 Lika i olastad som i trä? Luftfilter?

Användarvisningsbild

Re: 550xp mark1 klipper gasen

Alex Strömberg  
#752038 Om inte nytt stift, rengjort luftfilter, bränslefilter, justering av luftgap mot svänghjul och fräsh Aspen fixar problemet kan de vara vad som helst.

Finns typ 30 service bulitiner på MK1, mest om förgasaren.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).