Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Varning för Klaravik

268 inlägg 93223 visningar 43 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#746123
Uvskogen skrev:
gnisten83 skrev:Låter konstigt när nästan varje pryl som även kostar flera hundra tusen ofta börjar med 100kr….

Nej det är nog inte så konstigt. Jag brukar börja med ett bud på några hundra. Då kommer man med på listan och får meddelande så fort någon bjuder samt när det är liten tid kvar till auktionslut.
Så just den delen är nog inget konstigt, verkar som fler gör så också.

Denna gången missförstod du nog min syftning

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Elmhult  
#746124
Uvskogen skrev:
gnisten83 skrev:Låter konstigt när nästan varje pryl som även kostar flera hundra tusen ofta börjar med 100kr….

Nej det är nog inte så konstigt. Jag brukar börja med ett bud på några hundra. Då kommer man med på listan och får meddelande så fort någon bjuder samt när det är liten tid kvar till auktionslut.
Så just den delen är nog inget konstigt, verkar som fler gör så också.

Men i det här fallet är det först 2000 sen 8200. Och där var några andra liknande gällande samma säljare.

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

nilsszzon  
#746125
henrik_1 skrev:
gnisten83 skrev:70’ under men vilken prisklass pratar vi om då??


400 000 kr la jag som bud.



jag köpte min valtra för 410" i början på coronahysterin. ( utlagd för 510 ) hos större handlare i halmstad det handlar om hur mkt behov man har som köpare, är man inte stressad att få till affär går det oftast att få till en vettig affär

har handlat av klaravik tidigare utan konstigheter men bara maskiner under 50"
men tråkigt att bli "attackerad" av säljaren

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#746129
gnisten83 skrev:
Uvskogen skrev:
gnisten83 skrev:Låter konstigt när nästan varje pryl som även kostar flera hundra tusen ofta börjar med 100kr….

Nej det är nog inte så konstigt. Jag brukar börja med ett bud på några hundra. Då kommer man med på listan och får meddelande så fort någon bjuder samt när det är liten tid kvar till auktionslut.
Så just den delen är nog inget konstigt, verkar som fler gör så också.

Denna gången missförstod du nog min syftning


Okej! Inte illa ment i varje fall 😇

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

MrPyro  
#746650
Skogsola skrev:Råkade ropa in ett riktigt lik som jag lyckades avropa efter visst tjat. Men jag betalade givetvis inget förrän jag sett eländet. Hade jag betalat hade det naturligtvis varit kört.


Finns det möjlighet att titta på objekten innan man betalar. Bra att veta i så fall. Tycker deras beskrivningar är usla. Deras personal saknar ofta kunskap om maskiner.

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

MrPyro  
#746651
JohannesG skrev:Jag ringde tidigare i år och pratade med Klaravik och därefter även med Blinto för att kolla upp vad som skulle gälla vid en eventuell försäljning. Båda var trevliga att prata med. Men det var helt klart att Klaravik varken kunde eller ville erbjuda någon form av visning under auktionens gång.
Blinto var däremot öppna för att ge potentiella köpare möjlighet att titta innan de lägger sitt bud.

Den säljare som vill luras har bra chanser att lyckas via dessa aktionsfirmor.


Får bli Blinto vid försäljning i så fall. En seriös säljare och auktionist skall väl inte ha svårigheter att annordna visning av en dyrare vara vid i alla fall ett tillfälle. Gynnar ju alla.

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

JohannesG  
#746723
MrPyro skrev:Får bli Blinto vid försäljning i så fall. En seriös säljare och auktionist skall väl inte ha svårigheter att annordna visning av en dyrare vara vid i alla fall ett tillfälle. Gynnar ju alla.

Håller helt med.
Dock var jag tvungen att prata med kundtjänst för att få till det. Mäklaren agerade som att han inte hörde vad vi sa, hjälpte inte ens att skriva det i klartext i mejl. Skiljer säkert mellan olika mäklare hur de uppför sig.

Blintos kundtjänst var mycket behjälplig även när det blev lite strul med upphämtningen. Transportören som hämtade maskinen kom utan att vi fått veta att han var på väg. Dessutom hade denne varken Svenska eller Engelska som modersmål. Men tjejen på kundtjänst kontaktade genast köparen så att koden för att kunna godkänna upphämtningen skickades till chauffören. 👍

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Robertberg  
#757147 Hejja Klaravik
https://www.klaravik.se/auktion/produkt ... e=blocketa

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#757193 Hehe! så nu räcker det med en typskylt från random fordon så vips har man en sådan!
Inget fel på ekipaget bara man får det till rätt pris och inte tror att man köpt en original Farma.

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#757210

Förstår jag rätt??
Det enda som är farma där är typ själva stödbenen?

Läser inte Klaravik denna tråden själva? Förstår dom inte hur oseriösa dom är när dom inte klarar av att få till en riktig beskrivning av objekten??

Synd att skita ner ett välkänt varumärke (klaravik) på detta viset.

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#757223 Du förstår helt rätt men Klaravik fattar inget alls

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#757228 Nu har de i alla fall ändrat beskrivningen.

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

Könstmäster  
#757230 Annonsen verkar vara ändrad nu efter "ny information"
🤣

Avatar Fallback

Re: Varning för Klaravik

alias  
#757233 Tycker nästan att färgsättningen och själva kostruktionen på ramen och boggin påminner om något fabrikat på tippkärra eller liknande som Trejon eller någon annan katalog med lantbruksmaskiner salufört.

Är jag helt fel ute?

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Varning för Klaravik

PärÖstenSvante  
#758369 Jag vann en auktion hos Klaravik, en bordssåg, som senare visade sig ha en defekt: motor saknas. då jag ej hade upptäckt det förräns auktionen var klar hörde jag av mig till säljaren och förklarade att jag inte kunde köpa en såg utan motor. företaget godkände min reklamation och bad mig höra av mig till klaravik som säger: alla köp är bindande så du k<an inte få dina pengar tillbaka. Jag har då inte ens hämtat upp godset.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).