Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
Skogsnyheter
Januaristorm i Götaland har gett skogsskador
tor 27 jan 2022, 19:16#745652Verkar vara dags för hårda vindar i helgen igen. 🤦
tor 27 jan 2022, 19:48#745658
Mm. Men på söndag är det vindar på 25 m/s långt in på land. Får hoppas att det inte blir så illa. Är ju några dagar kvar. Prognosen kan ju hinna ändras.
th skrev:Erre skrev:Verkar vara dags för hårda vindar i helgen igen. 🤦
Det har blåst ganska bra redan idag. SMHI varnade för upp till 25 m/s någon mil från kusten,
Mm. Men på söndag är det vindar på 25 m/s långt in på land. Får hoppas att det inte blir så illa. Är ju några dagar kvar. Prognosen kan ju hinna ändras.
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
Re: Januaristorm i Götaland har gett skogsskador
tor 27 jan 2022, 20:01#745661Ja det ser ju ut som att man blir blåst på sista släppet på söndag...🐶
Blir tajt o hinna reka nya vindfällen. Innan skördaren lämnar efter frötallshuggningen. 🤔
Men sen nästa vecka så utlovas snö. 😥
Blir tajt o hinna reka nya vindfällen. Innan skördaren lämnar efter frötallshuggningen. 🤔
Men sen nästa vecka så utlovas snö. 😥
fre 28 jan 2022, 12:29#745722Verkar inte lovande.. visar 26 meter per sekund i norra blekinge natten till söndagen.
fre 28 jan 2022, 14:00#745729Får väl försöka se det positivt och vara tacksam över att jag inte har tid att påbörja upparbetningen av de strövindfällen som identifierats hittills under morgondagen.
Söndagens inplanerade gallring kan nog skrinläggas.
MVH
Alias
Söndagens inplanerade gallring kan nog skrinläggas.
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
fre 28 jan 2022, 21:59#745824Flyttade Tåndemålas sista inlägg till tråden om Stormen Malik 2021-01-29 - upp till 35 m/s.
Så tar vi Malik i den tråden. 👍
Så tar vi Malik i den tråden. 👍
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).