lör 22 jan 2022, 08:37#744812SD passerar C i jakten på lantbruksrösterna
Sverigedemokraterna har gått om Centerpartiet som populäraste parti bland lantbruksföretagare visar Land Lantbruks väljarundersökning. Förändringen förvånar inte statsvetaren Sören Holmberg.
– SD är som starkast bland företagare medan Centern har förändrats i nyliberal riktning, säger han.
Det är jämnt mellan Sverigedemokraterna, Moderaterna och Centerpartiet om vilket parti som är störst bland lantbruksföretagare.
Det framgår av den undersökning av partisympatier som Land Lantbruk har låtit Landja Marknadsanalys genomföra 29 september–15 november 2021.
På frågan om vilket parti de skulle rösta på om det vore riksdagsval i dag svarar 28 procent SD medan 26 procent väljer C och 24 procent M.
Öppna kategorin
SD passerar C i jakten på lantbruksrösterna
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in lör 22 jan 2022, 12:19#744837
Skillnaden är ännu större bland dom som inte är LRF-medlemmar, där har SD 42%,C 8% och M 18%.
Tills nu har jag förvånats över partisympatierna på skogsforum, nu verkar det som om jag har gissat rätt.
Skogsvaktaren skrev:SD passerar C i jakten på lantbruksrösterna
Sverigedemokraterna har gått om Centerpartiet som populäraste parti bland lantbruksföretagare visar Land Lantbruks väljarundersökning. Förändringen förvånar inte statsvetaren Sören Holmberg.
– SD är som starkast bland företagare medan Centern har förändrats i nyliberal riktning, säger han.
Det är jämnt mellan Sverigedemokraterna, Moderaterna och Centerpartiet om vilket parti som är störst bland lantbruksföretagare.
Det framgår av den undersökning av partisympatier som Land Lantbruk har låtit Landja Marknadsanalys genomföra 29 september–15 november 2021.
På frågan om vilket parti de skulle rösta på om det vore riksdagsval i dag svarar 28 procent SD medan 26 procent väljer C och 24 procent M.
Skillnaden är ännu större bland dom som inte är LRF-medlemmar, där har SD 42%,C 8% och M 18%.
Tills nu har jag förvånats över partisympatierna på skogsforum, nu verkar det som om jag har gissat rätt.
lör 22 jan 2022, 12:38#744841
Ja tanken är skrämmande att det faktiskt finns folk som röstar på Annie …
MatteA skrev:Skrämmande!
. .
lör 22 jan 2022, 13:01#744845
Ja verkligen😱
nilsszzon skrev:MatteA skrev:Skrämmande!
Ja verkligen😱
lör 22 jan 2022, 13:43#744852OBS att 33% inte ville uppge partisympatier, pg a känslig fråga troligtvis.
Det som tilltalar är allmän sparsamhet med skattemedel och att kunna ifrågasätta ifrån så kallat sunt bondförnuft.
😎
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Det som tilltalar är allmän sparsamhet med skattemedel och att kunna ifrågasätta ifrån så kallat sunt bondförnuft.
😎
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
lör 22 jan 2022, 17:33#744876
Alltså den gamla vanliga visan..........
Jag tycker sagan om rödluvan är läskig 😀
generationsskifte skrev:MatteA skrev:Skrämmande!
Vad i det politiska är det som skrämmer dig?
MatteA skrev:Nu blev det ännu mer skrämmande!
Alltså den gamla vanliga visan..........
Jag tycker sagan om rödluvan är läskig 😀
lör 22 jan 2022, 19:18#744907MatteA bara vända kappan som vanligt så känner du dig kanske tryggare
. .
lör 22 jan 2022, 19:56#744910Låser tråden innan det spårar ut totalt.
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
<

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).