Motorsåg och handhållet

Klinga till röjsåg

7 inlägg 3059 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Klinga till röjsåg

H Steen  
#709583 Har fått presentkort på Stihl och undrar om jag kan ha Stihls produkter på min röjsåg Husqvarna 323RII?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Klinga till röjsåg

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#709607 Stihl har 20 mm hål i sina klingor. Husqvarna har 1" (25,4 mm)

Användarvisningsbild

Re: Klinga till röjsåg

johan eriksson  
#709610 Stihl saluför klingor med båda hålen, i storlekarna 200 och 225mm

Användarvisningsbild

Re: Klinga till röjsåg

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#709717 Stihl och Husqvarna brukar som nämnts ha olika hål på sina klingor. Det ironiska är att tidigare hade Stihl 25 mm hål på sina klingor och Husqvarna hade 20 mm. Men för ett antal år sedan gick Husqvarna över till 25 mm hål på sina nya modeller, SAMTIDIGT som Stihl gick över till 20 mm hål på sina nya modeller...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Klinga till röjsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#709772 Nja, det finns nya stil med 25mm hål med...
Tycker inte det är så lätt det här att det går att tidsbestämma när vilket märke hade vad, det hänger mer på modeller och även där har vissa båda storlekarna.
Det lär man sig när de kommer tillbaka o morrar för det inte passar..
Så ska de ha klinga här får de veta vad de vill ha för hål i den. Jag tar fram båda så får de välja själv.

Avatar Fallback

Re: Klinga till röjsåg

Tallkott  
#741910 Har fått några klingor med 25,4 mm hål men har en stihl FS460 för klingor med 20mm hål.
Finns det brickor som man kan använda för att montera dessa klingor med 25,4 mm hål på 20mm fäste ?

Användarvisningsbild

Re: Klinga till röjsåg

JensSkoog  
#741943
Tallkott skrev:Har fått några klingor med 25,4 mm hål men har en stihl FS460 för klingor med 20mm hål.
Finns det brickor som man kan använda för att montera dessa klingor med 25,4 mm hål på 20mm fäste ?

Ja, det finns det, @Tallkott.
Jag använder en som föjde med när jag köpte Roach
trådhuvud, men en bra ÅF skulle säkert skaffa en.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).