Skojigt/Galet

Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

51 inlägg 19463 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Fredrik Reuter  
#74146 Ok, en gammal länk, men snubblade över den och tänkte höra med er vad ni skulle göra om ni "kom över" sisådär en 1,8 miljarder kronor?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article480374.ab

Dröm och skriv! :-bd



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74147 Kiruna kommuns budget är på 1200 miljoner, jag skulle betala skatten åt medborgarna för ett år och resten skulle jag slösa
upp på diverse skojiga grejer samt göra hela släkten skuldfria.

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Elias  
#74148 Det skulle bli mycket handlande, eget skifte, maskiner, bil, hus och sedan jorden runt semester för hela släkten.
Senast redigerad av Elias tis 08 dec 2009, 13:48, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74150 Bra fråga, jag skulle nog hamna i någon slags handlingsförlamning och fundera på vad meningen med allt är egentligen.

Kanske göra en Göran Persson i kubik? :)

Sen skulle jag nog sitta hacka gratismjukvara nätterna igenom.

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74153 Köpa en pervers mängd med skog och en ny skördare och skotare, en i varje storlek :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

skogsjan695xl  
#74156
Slurfi skrev:Kiruna kommuns budget är på 1200 miljoner, jag skulle betala skatten åt medborgarna för ett år och resten skulle jag slösa
upp på diverse skojiga grejer samt göra hela släkten skuldfria.


usch för att betala 1.2 miljarder i skatt åt kommunen och ´´bara´´ få 600 miljoner kvar, men visst, det var din önskan så.

jag skulle
Lösa lån åt mig och hela min släkt, bygga mig ett fint hus med maskinhall och allt som hör till, självklart köpa mig skog och maskin.
Spara massa pengar för att senare leva på räntan.
Sparar man 1miljard och 1% ränta på det, 10 miljoner i ränta varje år att spendera :grin:

Men men ingen risk att detta skulle hända, men önska kan man,

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74158 Handlingsförlamning och förvirring.
Verkar redan ha drabbat en del här som tror att en miljardär vill sitta i en skotare och vifta med stockar..

/Nisse

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74159
skogsjan695xl skrev:
Slurfi skrev:Kiruna kommuns budget är på 1200 miljoner, jag skulle betala skatten åt medborgarna för ett år och resten skulle jag slösa
upp på diverse skojiga grejer samt göra hela släkten skuldfria.


usch för att betala 1.2 miljarder i skatt åt kommunen och ´´bara´´ få 600 miljoner kvar, men visst, det var din önskan så.

Jo det var ju poängen, bara 600 mille kvar, pottkanten nästan. Kanske man sen skulle få
nån form av uppmärksamhet på kommunens extrema skatteintag åxå.

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Bax  
#74162 Fortsätta att skicka tiggarbreven som vanligt......

Eller som George Best: "spendera dom på vin, kvinnor och snabba bilar, resten skall jag slösa bort."


Nä, jag skulle nog hamna på hispan i väntan på att nån kommer och konfiskerar stålarna.
Hoppas att jag hunnit köpa på mig några skiften innan dess :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Lill Junior  
#74191 Sparat 10 miljoner i sverige, placerat resten på cayman island lr nått annat skatteparadis. Har ingen lust att gynna staten för nått som dom inte har ett dugg med att göra......

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74198 Jag skulle bygga ett sjuhelvetes museum till sågarna, kanske lägga till en o annan med.
Betala av all skuld, ge lite presenter till de jag tycker om o investera resten i skog!

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

totte  
#74222 Gå i pension!

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

GremoNiclas  
#74227 Skulle köpa Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg och placera dom i en tv-studio för att leda På Spåret igen. :grin:
Riva toppstugan på Kungsberget och bygga en pengabinge där istället...

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74235 vara extremt fetare o drygare Nivea mot arbetsförmedlingen

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

ojvan  
#74240 Jag hade förmodligen först och främst fixat lånen för både mig och mina nära och kära.
Investerat i några drömmar om att starta eget. Och förhoppningsvis så går det bra, så efterlevande får nått att ta över.
En större gård eller utöka arealen något, som för många andra här så är skogen både nyttig och rolig att hålla på med. även för mig :) lagt undan en del pengar såklart.

Resten hade jag spenderat på välgörande ändamål. Som det sägs i media finns det folk som lever på 10-100kr om dagen. Går igenom sopor bara för att överleva och inte ens har tillgång till rent vatten. Inte bara donera för mat och kläder osv, utan helst investeringar så dom klarar leva och försörja sig själva. Är inte mycket för tillfälliga lösningar. Så världen nån gång börjar gå åt rätt håll. Tror dom blir desto gladare och har mera nytta av pengarna än vad jag någonsin skulle kunnat ha. Kanske man ändrar förutsättningarna för tusentals som har det svårt och generationer efter.

Oj va mycket det blev när jag läste igenom det nu efteråt, drog iväg lite för mig.
Blev perfekt tidsmässigt för att gå bort till tvn nu och kika lite på extreme loggers :D

/Ev

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).