ATV och UTV i skogen

Honda vill inte växla

6 inlägg 4544 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Honda vill inte växla

Anders huggare  
#740569 Hej, jag har en Honda Foreman 520, 21 års modell. När den stått några dagar känner den inte neutralläge i växellådan, jag får då starta om den flera ggr. Igår fick jag plocka fram nödverktyget och växla den manuellt en gång sen gick den som den skulle. Är det någon som har koll på vad detta beror på?
Mvh Anders



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Honda vill inte växla

Carabas  
#740572 När den är så ny har du väl garanti kvar? Kolla det först innan du försöker fixa det själv, det kan ju vara ett tillverkningsfel på någon komponent. Även om verkstan inte hittar något fel är det väl bra att ha det dokumenterat att felet fanns redan under garantiperioden.

Användarvisningsbild

Re: Honda vill inte växla

Anders huggare  
#740580 Jo det är ju 5 års garanti, har inte tänkt att börja skruva med det själv, tar detta vid servicen framöver,har en vän med en Honda och han har samma problem

   TS
Användarvisningsbild

Re: Honda vill inte växla

Anders huggare  
#741586 Ingen som har koll...? Mvh

   TS
Avatar Fallback

Re: Honda vill inte växla

uffejohan  
#741600 Har samma problem med min Foreman, slutade växla i helgen. Har dessutom hänt tidigare. Enligt verkstan behöver växellådan ”programmeras om” vad det nu innebär. Har tid på verkstan på tisdag, en timmes jobb enligt dem. Ger mej inte in i den på egen hand!

Avatar Fallback

Re: Honda vill inte växla

Sigge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#742244 Hej!
Har en 2007:a och när den krånglade med växeln, så laddade jag först upp batteriet (taskigt batteri kan ge "spännande" fel). Efter det så tog jag ut felkoden (kollade hur en amerikan gjorde det på Youtube) = kom fram till att det var växellägesgivaren som då byttes mot en ny (kostar ca 1300 SEK) - Går nu perfekt igen. Lycka till!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).