#740653Har börjat med sågen nu! Är det så man ska kunna byte tändkabel på spolen? Och vart hittar man delar till den? Kolv packningar och kanske tändspole om den inte är bytbar kabel! Och sen oljelock!
#740661Då är det inget fel på den! Men vart hittar man delar? Och hur står sig 455 mot 2054 Har även en Husqvarna 55 men verkar lättast att hitta delar till den!
#740983Dom vi har här på orten vill inte sälja till äldre maskiner! Men just nu vet jag inte vad jag ska göra! Behöver nog en kolv ändå samt packboxar och vevlager! Tror jag satsar på Husqvarna 55 sågen, verkar lättare att hitta delar till den!
Tias BM skrev:Dom vi har här på orten vill inte sälja till äldre maskiner! Men just nu vet jag inte vad jag ska göra! Behöver nog en kolv ändå samt packboxar och vevlager! Tror jag satsar på Husqvarna 55 sågen, verkar lättare att hitta delar till den!
Vevlager och packbox bör gå att få tag på som standard-del hos järnhandeln. Kolvring finns på skogsverktyg (vevlager också)
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).