Servicebyggnader

Tvätthall / slakteri i maskinhallen

146 inlägg 40384 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

Boman  
#734678 Nu har ja börjat byta ut var en rulle som var fel sort!

   TS
Avatar Fallback

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#734751 Bra agerat!
Det är skittråkigt om något händer och försäkringsbolaget börjar tjafsa och vill sänka ersättningar.

Användarvisningsbild

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

Boman  
#735019 Idag har ja monterat upphängningsanordningen till rälsen i slakteriet. Det tar tid när man måste hitta på läsningar till allt. Men med lite bra idéer från snälla vänner här på forumet så blev slutresultatet riktigt bra om man själv får säga.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

Boman  
#739793 Nu är det mesta av elen är klart nu. Det är lite el till kylrumet och till traversen kvar. Men nu fins det bra med lyse och värme i rummet där vattnet kommer in. Så nu är det rörmokarens tur att komma och göra sitt. Har varit och hämtat kylaggregat såret ska monteras i mellandagarna. Nu börjar jag äntligen se ljuset i tunneln.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

Henrik-  
#739797 Riktigt fint blir det. Ska det bli bra får det ta lite tid👍

Användarvisningsbild

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

Boman  
#740974 Nu är varmvattenberedaren på plats och fästet till kranen. Har tagit hål i väggen så imorgon ska ja försöka att montera kylaggregat. Är lite besvärligt för det går inte att hänga några tyngre saker på väggarna. Man får använda sig av genom gående bultar och då helt plötsligt måste man vara två för att det ska gå. Men som tur så ställer alltid pöjken eller far upp.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#741036 Det går inte limma en kraftigare plåt på väggen där man ska hänga något och sätta expander genom?

Användarvisningsbild

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

Boman  
#741043 Det går säkert men det fins risk att plåten släpper från skumt. Men det funkar bra att bora igenom. Det gick snabbt att montera väggarna så då får man ta att det är lite omständigare att sätta upp saker. Hälre att det tar lite tid nu än att det krånglar framöver.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

Brorsan  
#741084 Ja det går åt mycket gängstång och stora brickor när man monterar inredning. 😊

Användarvisningsbild

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

Boman  
#741141 Nu är det i slutfasen! Har monterat kylaggregat så nu ska det bara kopplas in. Diskbänken har ja kortat ner så den passar. Så imorgon ska dom sista plåtarna ditt runt dörren. Sen är det städning och behandling av betonggolvet så det inte ska damma så mycket.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

Boman  
#741398 Dagens projekt är att behandla golvet så det inte ska damm så mycket. Trodde att jag hade en bred roller hemma men där hade ja fel hade bara små som är 10 cm breda så det tog sin lilla tid.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

Värmlänning  
#741685
Boman skrev:Dagens projekt är att behandla golvet så det inte ska damm så mycket. Trodde att jag hade en bred roller hemma men där hade ja fel hade bara små som är 10 cm breda så det tog sin lilla tid.

Vilket medel använde du?

Användarvisningsbild

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

Boman  
#741745 Hade beställt ett medel av en lokal firma som håller på med golv. Med dom fick inte tag i medlet på grund av corona. Då informerade återförsäljaren att ja kunde gå till biltema och köpa samma medel hos dom för halva priset. Så det blev biltemas !

   TS
Avatar Fallback

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

Värmlänning  
#741810
Boman skrev:Hade beställt ett medel av en lokal firma som håller på med golv. Med dom fick inte tag i medlet på grund av corona. Då informerade återförsäljaren att ja kunde gå till biltema och köpa samma medel hos dom för halva priset. Så det blev biltemas !

Okej, blev det bra?

Användarvisningsbild

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

Boman  
#741828 Svårt att säga! Det får tiden utvisa men det dammar inte när ja sopade av golvet ikväll!. Så än så länge en stor 👍🏻 upp. Och det käns som att det har blivit en bra yta. Nu är inte jag något proffs på betonggolv men en positiv inställning kan ju aldrig skade.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).