Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Alstor!!!

238 inlägg 104936 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

totte  
#73287 Du får väl föra halva kostnaden på nöjeskontot, så roligt som du ser ut att ha nu :lol:

Avatar Fallback

Re: Alstor!!!

Aberg31  
#73341 Fina bilder och trevlig läsning

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Jerrka  
#73506 Ja det var roliga Astor-bilder :smile: tänkte skvllra att jag hört att en gubbe(vet inte ålder el om han är meldlem här) har köpt en alstor och ett klippaggregat i en by utanför ö-vik och kör och säljer enerigskog(sly mm)

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

H-E  
#73550
trislc skrev:Kul tråd med äkta maskinägarglädje! Vi är avundsjuka och vill vara med om samma känsla - därför följer vi den...



Japp! Det är vi! Skulle man vunnit massa miljoner hade man köpt en ny skoter, en ny cool bil och en Alstor. Direkt!! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

stegmaster  
#73564 Fann denna 2005 mod til salu i Norge för 160000,-
E vel inte helt fel pris,eller?

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture ... e=20071782
Bild

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#73571
stegmaster skrev:Fann denna 2005 mod til salu i Norge för 160000,-
E vel inte helt fel pris,eller?

Priset är ju i kjempekroner :!: Blir ju 200000 + skatt i svenska pengar.

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

stegmaster  
#73589
th skrev:
stegmaster skrev:Fann denna 2005 mod til salu i Norge för 160000,-
E vel inte helt fel pris,eller?

Priset är ju i kjempekroner :!: Blir ju 200000 + skatt i svenska pengar.

Vi e ju nogra här på forumet som använder dessa "kjempekroner" dagligen. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

pollefi  
#73747
Jerrka skrev:Ja det var roliga Astor-bilder :smile: tänkte skvllra att jag hört att en gubbe(vet inte ålder el om han är meldlem här) har köpt en alstor och ett klippaggregat i en by utanför ö-vik och kör och säljer enerigskog(sly mm)



Har du nån aning Jerrka om "märke å modell" på det där klippaggregatet han skaffat??? :???:

Ha de gott

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Ojje  
#73760 Då har jag fått prova framkomligheten på min Alstor i snö, givetvis utan kedjor för att kunna få en "referns" mot "sommarföre".
Jag har kört uppför backar som har en lutning på ca 30 grader och ca 5 cm snö utan bekymmer .... jag blir bara mer och mer imponerad vad min "lilla leksak" klarar av.

Ser även att min Alstortråd har över 3000 besökare vilket är jättekul att så många är intresserade ....

Ett återkommande inlägg verkar vara kostnaden på maskinen .... har haft en spekulant som varit hem till mig och kollat/provkört min maskin även han var bekymrad av priset, min fråga/argument till honom var: kan du köra in 500:- extra/arbetsdag pga. Alstorn så är maskinen betald och klar på 4 år.....Låter som han tänker köpa en!!!!!!!

Kan nämna att jag blev uppringd av Alstors återförsäljare som undrade hur min maskin har fungerat och om jag hittat några svagheter/förbättringspotencial på den .... vilken relation dom har till sina kunder, helt otroligt.......vilka andra tillverkar gör sånt??????


/Ojje

   TS
Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Jerrka  
#73947
pollefi skrev:
Jerrka skrev:Ja det var roliga Astor-bilder :smile: tänkte skvllra att jag hört att en gubbe(vet inte ålder el om han är meldlem här) har köpt en alstor och ett klippaggregat i en by utanför ö-vik och kör och säljer enerigskog(sly mm)



Har du nån aning Jerrka om "märke å modell" på det där klippaggregatet han skaffat??? :???:

Ha de gott



Nä tyvärr ingen aning om vikket aggregat

Avatar Fallback

Re: Alstor!!!

gunnarlevin  
#73990 Ojje: Har du funderat på att skaffa stålband till den? :) MES-Smide ska tydligen kunna tillverka såna!

Här finns en bild på hur de ser ut!

http://www.skogsmaskiner.biz/Bildarkiv/ ... -%2031.htm


Hade varit häftigt med en Alstor med såna på fram och bak! ;)

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Ojje  
#74066
gunnarlevin skrev:Ojje: Har du funderat på att skaffa stålband till den? :) MES-Smide ska tydligen kunna tillverka såna!

Här finns en bild på hur de ser ut!

http://www.skogsmaskiner.biz/Bildarkiv/ ... -%2031.htm


Hade varit häftigt med en Alstor med såna på fram och bak! ;)



Känns inte som jag har behov av stålband till min maskin ... blir lite moment 22 av det, liten lätt maskin med stora däck för att minimera mark/rotskador och som bonus "aggresiva" stållarver som river rejält i markytan, om behovet av band uppstår så blir det någon form av gummilarver.

Håller som bäst på att "skissa" på ett "kvistaggregat" till min maskin och ska väl så småningom då allt ser bra ut rent teoretiskt börja bygga ett, ska hålla er uppdaterade på den fronten ... jag lovar!!!!!!


/Ojje

   TS
Avatar Fallback

Re: Alstor!!!

Aberg31  
#74077 låter intresant med ett kvistaggregat, såg bilder på en stegmatare som satt på en alstor

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

pollefi  
#74097
Ojje skrev:
Håller som bäst på att "skissa" på ett "kvistaggregat" till min maskin och ska väl så småningom då allt ser bra ut rent teoretiskt börja bygga ett, ska hålla er uppdaterade på den fronten ... jag lovar!!!!!!


/Ojje




Det du, Ojje låter härligt \:D/ :ymparty: :-*

Här e åtminstone en som väntar med spänning :ymcowboy:

Ha de

Användarvisningsbild

Re: Alstor!!!

Ojje  
#74098
Aberg31 skrev:låter intresant med ett kvistaggregat, såg bilder på en stegmatare som satt på en alstor


Den grå finsktillverkade?? .... sneglat rätt mycket på den själv som inspiration .....

/Ojje

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).