JensSkoog skrev:
Så går sista lasset ut i morn.
38 säckar, 60 liter, med bok, ek och lite fruktträd till 70kr säcken pluss moms.
Väldigt exotisk ved må jag säga, kul med sån variation! Luktar det stekta äpplen när man eldar?😃
JensSkoog skrev:
38 säckar, 60 liter, med bok, ek och lite fruktträd till 70kr säcken pluss moms.
Ent skrev:JensSkoog skrev:
Väldigt exotisk ved må jag säga, kul med sån variation! Luktar det stekta äpplen när man eldar?😃
Ent skrev:Väldigt exotisk ved må jag säga, kul med sån variation! Luktar det stekta äpplen när man eldar?😃
molnia skrev:Hittade inte någon tråd som handlar om att köra korta bitar i ved maskin, vet ni någon tråd?
Har nu flyttat till nytt ställe med en kökspanna med tråkigt vedutrymme. Rymmer som ni ser upp till 45cm men blir oerhört lätt att glöden i botten inte når veden utan det dör ut. Bäst förbränning blir det med veden på tvären o då är utrymmet bara 26cm. Granne med vedmaskin och även jag är oroliga att så kort som 22-23cm kommer att falla ner på fel ledd i ved fickan och fastna i klyven. Har någon av er provat att såga typ3/4 igenom på ett snitt och sedan lyfta upp sågsvärdet flytta fram och såga igenom på dubbla längden? Kanske sparar jag då in arbetet att kapa veden igen manuellt på halva mängden av veden? Vi är rädda för att vi få öppna skyddet o rätta till varje bitom man sågar dem 22cm långa... Vad är era erfarenheter av riktigt kort ved i vedmaskin?
JensSkoog skrev:Ti kubik i månaden till en restaurant![]()
Vad typ mat får man där - helgrillade elefantar
Vedproducent skrev:Sista veden levererades ut till kund i dag. Det blev ett fullt lass lösved och det sista lasset några pallar med småsäckar. Så nu är säsongen slut förutom en restaurang som är duktiga på att elda så dom måste jag spara 10 kubik per månad till året runt.
Vardon skrev:Vedproducent skrev:Sista veden levererades ut till kund i dag. Det blev ett fullt lass lösved och det sista lasset några pallar med småsäckar. Så nu är säsongen slut förutom en restaurang som är duktiga på att elda så dom måste jag spara 10 kubik per månad till året runt.
Fantastisk affärside att skaffa ved. All cred till vuxenkul som troligen nu har allt för vuxna i alla åldrar och smaker
Vedproducent skrev:Här mitt på trottoaren och stora gatan har jag tippat av många lass före branden. En dörr in till ett förråd där som dom kastade in veden. Nu har dom nog fått andra krav på sig för nu tippar jag det på ett annat ställe och så slängs det in i en 20 fotscontainer i stället.
gnisten83 skrev:Vedproducent skrev:Här mitt på trottoaren och stora gatan har jag tippat av många lass före branden. En dörr in till ett förråd där som dom kastade in veden. Nu har dom nog fått andra krav på sig för nu tippar jag det på ett annat ställe och så slängs det in i en 20 fotscontainer i stället.
Jag vet att jag är miljöskadad men de första jag ser på bilden är att ytterlampan på väggen är monterad uppochner 🤣