Dagen efter skulle den användas, när vi försökte starta den, med full gas, så hostade den till ett par gånger och dog sedan, resultatet upprepades två eller tre gånger och därefter ville den inte alls. Jag testade då att dra några gånger utan gas och då skramlade den ingång, verkligen skramlade, nu gick den väldigt knackigt och dog när man försökte ge den mer än 1/4 gas i mer ån någon sekund åt gången och dog efter cirka 30 sekunder om man inte gav den lite gas med några sekunders mellanrum. Förgasaren blev fyll av tjock vit bensinånga och det verkade som om det läckte ut bensin mellan förgasaren och bensintanken, vid membranet.
Idag har jag plockat isär förgasaren igen och rengjort ytorna mot membranet i hopp om att det ska hålla tätt där. När jag testade idag så var resultatet detsamma som sist, dock var det på ett annat ställe det läckte idag.
Just nu misstänker jag att det kan vara bristande kvalitet på "pirat-membranet" jag skaffade för mindre än en tredjedel av priset för ett riktigt från Briggs & Stratton. Den snåla smålänningen i mig vill dock veta om det är något annat jag borde kolla innan jag beställer hem ett svindyrt membran? Motorn är en Briggs & Stratton 94908 5902-02 från 1984.
P.S. Det verkar inte göra någon skillnad om man vrider på justerskruven och tändstiften får en tjär-liknande beläggning efter körning.