Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

SMV21 engreppare

13 inlägg 6753 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

SMV21 engreppare

hemmajorgen  
#73092 Tråden borttagen.


Senast redigerad av hemmajorgen tor 15 apr 2010, 19:52, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: SMV21 engreppare

valtra a 72  
#73093 Smv 21 väger ca 12,5 ton och har ganska små hjul,så den passar ej så bra på svaga marker utan tjäle.Maskinellt är det stadiga grejer,men ska du använda den enbart i gallring så tycker jag att den är den för klumpig.Har själv ägt en 21:a 78:a som jag hade ett 948 aggregat på med snabbkoppel så att man kunde växla mellan skotning och skördare,det funkade sisådär.Har nu en valmet 755 med fmv 7,5meters takmonterad kran,pika 36 processor och pika 37 fällhuvud.Traktorn har turbinkoppling och dubbelkommando för bakvänd körning.Jag är mycket nöjdare med den än med smv 21 .

Användarvisningsbild

Re: SMV21 engreppare

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Avatar Fallback

Re: SMV21 engreppare

erik-250  
#73309 Hej. själva basmaskinen verkar rätt frän, kan ske inte är så dum. men aggregatet är nog inget att ha !!
Lycka te!

Avatar Fallback

Re: SMV21 engreppare

hemmajorgen  
#73330 Tråden borttagen.
Senast redigerad av hemmajorgen tor 15 apr 2010, 19:54, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: SMV21 engreppare

valtra a 72  
#73333 Aggregatet på bilden liknar ett 948 aggregat.Det tar stor plats i trång gallringsskog. :???:

Avatar Fallback

Re: SMV21 engreppare

hemmajorgen  
#73367 Tråden borttagen
Senast redigerad av hemmajorgen tor 15 apr 2010, 19:52, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: SMV21 engreppare

valtra a 72  
#73391 Den är ordentligt törstig

Avatar Fallback

Re: SMV21 engreppare

Gubben  
#73396 21 an. är en fin gammal maskin. Ett åter kommande problem är dok broms klockan i midjan det membranet går sönder då och då. man måste då klyva maskinen i midjan för att repa det. 948 agg är i storlek med 945 så det funkar fint i gallring.

Avatar Fallback

Re: SMV21 engreppare

novis??  
#73419
hemmajorgen skrev:Jag är spekulant på en smv 21 som är ombyggd till en engreppskördare. Det sitter en 10 m cranab kran och ett valmet 948 aggregat på den. Prislappen är 80000kr, är det för mycket?. Finns det någon som har erfarenhet av SMV 21, de är ju lite höga och tunga som mina funderingar går det att använda en sådan maskin i gallringar och hur funkar den om marken är lite mer bördig än normalt? Är det något standardfel på dem som man skall kolla extra noga på? Maskinen är från 1978. Alla funktioner fungerar och den är relativt tät i hydrauliken.

hyr in någon med kunskap o maskin har du jävligt gott ställt o vill leka entrepenör köp en moddell av en 911 o860 så kan du ju både skota o skörda resten av pengarna kan du endera festa upp eller skänka radio hjälpen :???:

Användarvisningsbild

Re: SMV21 engreppare

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#73761 Snodde den från blocket :)

Avatar Fallback

Re: SMV21 engreppare

valtra a 72  
#73769 Har du köpt maskinen? Skulle vara kul att höra om du hunnit prova den i så fall. :smile:

Avatar Fallback

Re: SMV21 engreppare

hemmajorgen  
#73797 Tråden borttagen.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar