Bilar

Hyllor för VW

19 inlägg 5740 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hyllor för VW

LarsJo  
#730539 Hej alla,

Jag har köpt en ny VW T6 och vill utrusta den. Jag använder bilen för att arbeta och förvara mina verktyg. Vet någon en bra tillverkare och även en bra service för hyllor i skåpbilen?
Hur utrustar du din skåpbil?



   TS
Avatar Fallback

Re: Hyllor för VW

nilsszzon  
#730544 finns flera tillverkare, vad gäller service så är det ofta återförsäljarna som står för denne. hyllor i bil kostar multum, mitt råd är att kolla på blocket efter begagnade hyllor. din bil är en vanlig hantverksbil så är inte omöjligt att hitta till betydligt bättre pris. sen är det lite olika vad du har för sysselsättning med

jag är elektriker har liknande bil i storlek till din Peugeot Expert L2 , har utrustat vänster sida med längsgående hyllor , inget i övrigt . ( köpte hyllan för 800kr på blocket ) är en system edström

Avatar Fallback

Re: Hyllor för VW

Tralsmo  
#730579 Jag har en t6 ochså.
Har planerat för å inreda den me. Ja har ju lite speciella krav, ska ha en diseltank i mitten å det verkar inte så enkelt. Alla fall har ja räknat ut hur ja vill ha det. Nu skall det bara monteras ochså.

Har köpt en del skåp av äldre modell(på blocket), inte edströms. Dom gillar ja inte alls.
Ja kommer ju å ha rätt tunga prylar i mina lådor.
Worksystems har ja tittat på dom verkar va prisvärda å hyfsat stabila.Tyvärr får ja inte ihop nåt som är vettigt för mina behov genom att köpa färdigmonterat annars hadde ja nog helst köpt ett färdigt monterat system.
Visst ett nytt kostar kanske multum men är ändå rätt billigt om man jämför me kostnad för bilen och vilken nytta man har av det me ordning å reda å uttnyttjande av utrymmet.

Avatar Fallback

Re: Hyllor för VW

nilsszzon  
#730587 vad gillar du inte med system edströms? det är väl om inte det ledande så åtminstone i topp 3 av inredningstillverkarna samt ett av de bredaste sortimenten?

min egna edström hylla är bara enkel rak så hade kvittat vilken jag haft i nuläget men de jag jobbar åt har sortimo eller edström och det är fina prylar. ( men dyra )

FÖ när jag köpte min förra hylla som satt i förra firmabilen så fick jag 2 hyllor från worksystems på köpet han ville bara bil av med dem.

det är ohyggligt dyrt med inredning till firmabil, lätt det springer upp till 80-100.000 .

antagligen anser du med att det är dyrt annars borde du väl lämnat in bilen och fått den fixad? jag vet flera i skåne som skulle fixat det på momangen till dig. en av dessa firmor har all påbyggnad till just vw i norra skåne både inredning samt belysningspaket och styling.

Avatar Fallback

Re: Hyllor för VW

Tralsmo  
#730594 80 till 100 var ja inte i närheten av.
Snarare 25 30 tusen inkl installation, plus moms givetvis.

Nu va det ju lådsystem ja va ute efter inte hyllor. Å edströms lådor tyckte ja va väldigt klena å ha tyngre grejor i. Dom äldre lådhurtsarna som ja har köpt på blocket är ju långt mer stabila i jämförelse till och med riktigt bra. Va det är för fabrikat vet ja inte men dom är rätt vanliga de vet ja för grabben har likadana.
Ja har nog get 5 6000kr ( svart) för dom 6 hurtsarna ja har köpt. Hyllor medföljde ju men dom har ja ingen användning för.

Det ja kollade på var worksystems å dom tyckte ja var rätt mycke stabilare än edströms.
Sen vet ja inte om det är me de som me mycke annat så man visar det som man tjänar mest pengar på å e billigast. Kanske edströms har bra grejor ochså fast dyrare då.

Avatar Fallback

Re: Hyllor för VW

nilsszzon  
#730597 antagligen edströms prylar du haft sedan tidigare bara att de inte varit märkta. är väl äldst skulle jag gissa på.

lådsystem eller hyllor kan ju kvitta. är det bra prylar så är de i regel bra i hela registret.
jag tycker 25-30" är dyrt för inredning i bilen med. men jag är väl bara snål =)

Användarvisningsbild

Re: Hyllor för VW

hemhuggare  
#730604 Abicon i Hörby är enligt mig de bästa Troligen dyra men lätta och näst intill outslitliga Köpte mina begagnade i en gammal bil och har flyttat både till min och grabbens buss och de håller fortfarande Dessutom är de mycket bussiga och trevliga på företaget

Avatar Fallback

Re: Hyllor för VW

nilsszzon  
#730605 kollade hemsidan , det såg ut att vara solid och fin inredning.

Avatar Fallback

Re: Hyllor för VW

Tralsmo  
#730608 Nä 25 30tusen tycker ja inte är dyrt däremot rätt mycke pengar om man klarar sej ändå.
Vilket dom flesta nog gör.

Men om man gör monteringen själv så gäller det ju att fästa det på rätt vis. Där brister det nog rätt ordentligt många gånger.

Avatar Fallback

Re: Hyllor för VW

nilsszzon  
#730611
Tralsmo skrev:
Men om man gör monteringen själv så gäller det ju att fästa det på rätt vis. Där brister det nog rätt ordentligt många gånger.


ja det har du helt rätt i, det är katastrofalt i väldigt många fall.
en kompis som jobbar på ambulansen berättar alltid hur det ser ut i firmabilar efter en krock , behöver inte vara en kraftig krock utan folk förlitar sig på den tunna mellanväggen på skåpbilarna och missar att förankra med godkända nitar eller bultar

Avatar Fallback

Re: Hyllor för VW

Amatörhuggare 62  
#730624 Ja helt rätt, måste fästas.
Efter alla konstens regler.

Tänk alla skåpbilar, som åker omkring, m dieseltankar. För servicevagnar får ju inte va ifred.
Kände en som, bara krocka m en gris.
Å hela mellanväggen tryckte fast han i ratten.
Så tänk på fästen, å surrning, av det ni har.
Bakom ryggen.

Användarvisningsbild

Re: Hyllor för VW

Kse  
#730660 Köp på blocket och lägg en dag i garaget om du har möjlighet, finns gott om begagnad inredning till salu.
Köpte själv en bil med för mycket inredning så det blev till demontera. Det är första bilen jag har med verkstadsinredning och det är som natt och dag, speciellt när man som mig har lite si och så med ordningen i bilen. :D

Och man kanske måste se över hur man surrar grejerna.
Har en 200 liters farmare i bilen som förvisso är fastspänd, men mellan mig och den finns bara en lövtunn plåtvägg som förmodligen bara sitter med några nitar i chassiet. Många anser nog det som förstängt gods framåt men vid en krock går det nog som Amatörhuggare 62 skrev att farmaren åker rakt genom väggen.

Avatar Fallback

Re: Hyllor för VW

Amatörhuggare 62  
#730671 👍 👍

Användarvisningsbild

Re: Hyllor för VW

Vardon  
#730672 Den utrustning jag hade som jag gillade mest i min T5 var en rejäl inverter som man kunde köra micro på. I och med att den hade dieselvärmare och extra batteri gick det ganska fint att programmera in dieselvärmaren, avbryta skogsarbetet och gå till bilen och värma matlådan. Dessutom passade växelspaken bra att hänge en påse med micropopocorn på. Vet dock inte hur T6an är med sånt. Men en inverter är inte dyr nuförtiden och smidigt att kunna ladda en laptop eller dylikt... Dock var det väldigt känsligt.

Avatar Fallback

Re: Hyllor för VW

Tralsmo  
#730747 Kollade abicon i Hörby nu.

Visste inte att det var abicon men har en Toyota Hilux me skåp me den inredningen, riktigt bra kvalitetsinredning . Körde me den när ja behövde renodlad servicebil (med enbart verktyg).
Tyvärr så lastade den bara 250kg så det var konstant överlass.
Den är byggd 99. ja köpte den begagnad färdigbyggd. Vet inte va det kostade me skåp å inredning. Tyvärr så ä pickup värdelöst för min användning numera så den har hamnat på undantag(avställd).

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).