Öppna kategorin

Dagens tips.

241 inlägg 84565 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens tips.

hfab  
#729911
tallen100 skrev:Att ni överhuvudtaget står ut att vara i det där kaoset varje dag är för mej en gåta... 😉 🤔

Hysch!
Det är väl ändå en jäkla tur att dom håller sig där?
Tänk dej när dom kommer på att det är ett ohållbart kaos, och alla ska hit istället. 😥

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

anersimyra  
#729912
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:Jag kan nämna att jag i går för första gången såg en trafikolycka precis när den skedde..😮 det var på essingeleden som turligt nog har avskilda körfält. Jag ser plötsligt en svart Volvo combi som kommer snurrande i mötande fält och sen slår i mitträcket med en otrolig kraft trots att farten knappast var mycket högre än 60-70 km/timman. Volvon hade ingen belysning tänd trots kraftigt regn och blev troligen trängd av en trailer som bytte fil. Att inse vilken jävla smäll det blev trots den relativt låga farten gjorde att jag genast lättade på gasen och funderade på att jag själv kanske borde hålla mig till 80 i stället för 90-100 som det gärna blir även i tät trafik. Till saken hör dessutom fler av de efterföljande bilarna brakade in i den stillastående Volvon..😧

Att ni överhuvudtaget står ut att vara i det där kaoset varje dag är för mej en gåta... 😉 🤔

Jag har kommit underfund med att om jag åker hemifrån prick 07.00 så är det tämligen lite trafik söderut. Och ser man till att åka hemåt vid 15.00 tiden så är det oftast inget problem. Värst är dock fredagar då det är en jävla trafik söderut till långt framåt kvällen men har man bara hunnit med bolaget under dagen så är det inte så farligt stressande.. :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Dagens tips.

jannee  
#729914 Trots det enorma trafikflöde det är på Essingeleden + tillfartsvägar händer det förvånansvärt få olyckor.
Måste nog bero på att de som kör i storstäderna ändå är väldigt skickliga förare.
Dessutom lade jag märke till att många Stockholmare är för djävligt duktiga på att fickparkera, knappt det går att gå emellan bilarna som står längs trottoarkanterna, man förundras hur de bara lyckats tränga sig in.

Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

anersimyra  
#729917
jannee skrev:Trots det enorma trafikflöde det är på Essingeleden + tillfartsvägar händer det förvånansvärt få olyckor.
Måste nog bero på att de som kör i storstäderna ändå är väldigt skickliga förare.
Dessutom lade jag märke till att många Stockholmare är för djävligt duktiga på att fickparkera, knappt det går att gå emellan bilarna som står längs trottoarkanterna, man förundras hur de bara lyckats tränga sig in.

Den absolut vanligaste olyckan som jag själv ser är att personbilar blir trängda av lastbilar och långtradare. Det tror jag i de flesta fall beror på att när lastbilar och tradare påbörjar ett filbyte så försöker bakomvarande trafik hinna om eller att de kommer i hög fart från en intilliggande fil och snabbt bryter in i den fil dit lastbilen är på väg. I övrigt så krockas det i stort sett varenda fredag när vi är på väg söderut på eftermiddagen.😖 krockas oftast görs det när det är fint soligt väder eller när det regnar eller snöar då vissa stollar ska visa sig på styva linan i dåligt väglag eller vilka fartresurser bilarna har i fint väglag. Helt ovetenskapligt så tror jag mig kunna avgöra vilka dagar som är vad jag kallar ” krockardagar.” ..😅

Avatar Fallback

Re: Dagens tips.

tallen100  
#729921
anersimyra skrev: I övrigt så krockas det i stort sett varenda fredag när vi är på väg söderut på eftermiddagen.😖

Det ante mej att du var farlig i trafiken😅😂

Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

anersimyra  
#729926
tallen100 skrev:
anersimyra skrev: I övrigt så krockas det i stort sett varenda fredag när vi är på väg söderut på eftermiddagen.😖

Det ante mej att du var farlig i trafiken😅😂
Aj aj aj..där gjorde jag mig skyldig till ett syftningsfel..😲 nåja, vi anträder inom tio minuter turen söderöver och får då se hur det går. Men enligt Margareta så kör jag inte som en normal människa då jag väl ute på motorvägen sätter farthållaren på 95-100 vilket annars är den fart jag håller i stan..😅

Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

Älgfoderodlare  
#729930 ...
Senast redigerad av Älgfoderodlare fre 16 dec 2022, 13:19, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

Erre  
#729931
@Mangan skrev:Vad hade hänt?

Det tog stopp helt enkelt. 😉

Markfast sten/berg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

anersimyra  
#729944 Det var rätt lugnt förutom Margaretas ” varningar ” för medtrafikanter..😅😅😅

Avatar Fallback

Re: Dagens tips.

tallen100  
#729946
anersimyra skrev:Det var rätt lugnt förutom Margaretas ” varningar ” för medtrafikanter..😅😅😅

😂😂😂
Tänkte faktiskt redan efter förra inlägget att det nog är lite som i klassiken "skenet bedrar" när ni är ute och åker...😅😅

Avatar Fallback

Re: Dagens tips.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#729953
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:Det var rätt lugnt förutom Margaretas ” varningar ” för medtrafikanter..😅😅😅

😂😂😂
Tänkte faktiskt redan efter förra inlägget att det nog är lite som i klassiken "skenet bedrar" när ni är ute och åker...😅😅

🤣 🤣 🤣

Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

anersimyra  
#729958
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:Det var rätt lugnt förutom Margaretas ” varningar ” för medtrafikanter..😅😅😅

😂😂😂
Tänkte faktiskt redan efter förra inlägget att det nog är lite som i klassiken "skenet bedrar" när ni är ute och åker...😅😅

Jo, och älgfoderodlaren sneade till men begrep inte att vi skämtade om hastigheter i stan..😂😂😂😂😂

Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

anersimyra  
#729967 Tallen!! Synd att jag hade radion på såpass högt men man hör ändå den ” varning ” som kom strax innan den förra.😂😂😂🤣🤣😂😂

Avatar Fallback

Re: Dagens tips.

jannee  
#729974 När det är "lite" med trafik på Essingeleden går det oftast runt 90 km/tim, men så fort det börja köa ihop sig sjunker självklart farten, gäller att välja "rätt" fil och INTE lämna för långa avstånd till framförvarande - helst UNDER en billängd :-bd
Lämnar för långt avstånd försöker alltid någon P-bil smita in framför nosen på lastbilen, vilket man inte alltid ser och då har man hux flux en P-bil på tvären framför sig.

Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

anersimyra  
#729976
jannee skrev:När det är "lite" med trafik på Essingeleden går det oftast runt 90 km/tim, men så fort det börja köa ihop sig sjunker självklart farten, gäller att välja "rätt" fil och INTE lämna för långa avstånd till framförvarande - helst UNDER en billängd :-bd
Lämnar för långt avstånd försöker alltid någon P-bil smita in framför nosen på lastbilen, vilket man inte alltid ser och då har man hux flux en P-bil på tvären framför sig.

😅😅😅 aha, nu förstår jag varför man ibland ser en P bil som sitter som en snöplog i fronten på en lastbil..😂😂🤣🤣

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).