Öppna kategorin

Dagens tips.

241 inlägg 84517 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens tips.

Avslutat-02  
#642979 Har de någon Swish?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

Erre  
#642980
vinterrojarn skrev:Har de någon Swish?

https://daca.nu/

https://instagram.com/d.a.c.a.sweden?ig ... 1436x2hi9n

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens tips.

Avslutat-02  
#642986 Då kör vi på den, tack.

:-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

Erre  
#712417 https://www.tradera.com/item/301792/465 ... 2095-turbo

Kan kanske vara något för någon här.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

Erre  
#712451 Missade du motorsågen så kanske det här kan vara något.😁

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Sveriges värsta skogs ekipaget https://www.blocket.se/vi/96522485.htm

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens tips.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#712453 Som hittat, tillbehöret nisula 425 kostade bara 450’ till i en annan annons 😉

Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

Erre  
#729867 Ha bälte på er även i fordon som inte går så fort.
1633072798_dsc_0992.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens tips.

alias  
#729869
Erre skrev:Ha bälte på er även i fordon som inte går så fort.
1633072798_dsc_0992.jpg


Så där hade det kunnat se ut efter min första tur med en Volvo 4300B.

Inte bra när man är van vid att köra traktor och instiktivt vill försöka frikoppla med den vänstra pedalen när man ska växla upp. 😖

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

ananders  
#729882
Erre skrev:Ha bälte på er även i fordon som inte går så fort.
1633072798_dsc_0992.jpg


Jag har börjat använda bältet i maskinerna på jobbet främst vid körning på väg och nu börjar kännas att något fattas när man inte spänt fast sig.
Problemet ibland är att de andra gömmer undan både bältet och fästet så man knappt hittar det i vissa maskiner.

Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

Erre  
#729886 Mm. Vanligt att bältet klickas ihop bakom stolen.
Hoppas föraren här kom undan med skallavärk bara och inte drog på sig något med ryggkotor eller nackproblem som visar sig på sikt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens tips.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#729892 Vad hade hänt?

Avatar Fallback

Re: Dagens tips.

tallen100  
#729894 Hade det varit vinter och snö hade jag gissat på skopa och kontakt med stumt föremål dolt under snön.
Behöver inte gå fort heller om du kör i något som inte rubbas och är du helt oförberedd så har du ratten i magen och/eller huvudet i rutan, så det kan vara lätt hänt om oturen är framme.

Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

Suneland  
#729903 En god vän till mig lastade flis på ett sågverk, självklart gasades det friskt med hjullastaren. Rätt vad det var så blev det tvärstumt när han satte ned skopan och skulle gå in i flisfickan, han slog i skallen i en kant uppe i taket så han fick ett djupt jack i pannan och svimmade av en stund. 😮

Om jag inte minns helt fel så var det en järnbalk som krupit upp i skarven mellan asfalten utanför och betongen inuti fickan.

Med bälte skulle det absolut gått bättre! 👍

Användarvisningsbild

Re: Dagens tips.

anersimyra  
#729908 Jag kan nämna att jag i går för första gången såg en trafikolycka precis när den skedde..😮 det var på essingeleden som turligt nog har avskilda körfält. Jag ser plötsligt en svart Volvo combi som kommer snurrande i mötande fält och sen slår i mitträcket med en otrolig kraft trots att farten knappast var mycket högre än 60-70 km/timman. Volvon hade ingen belysning tänd trots kraftigt regn och blev troligen trängd av en trailer som bytte fil. Att inse vilken jävla smäll det blev trots den relativt låga farten gjorde att jag genast lättade på gasen och funderade på att jag själv kanske borde hålla mig till 80 i stället för 90-100 som det gärna blir även i tät trafik. Till saken hör dessutom fler av de efterföljande bilarna brakade in i den stillastående Volvon..😧

Avatar Fallback

Re: Dagens tips.

tallen100  
#729909
anersimyra skrev:Jag kan nämna att jag i går för första gången såg en trafikolycka precis när den skedde..😮 det var på essingeleden som turligt nog har avskilda körfält. Jag ser plötsligt en svart Volvo combi som kommer snurrande i mötande fält och sen slår i mitträcket med en otrolig kraft trots att farten knappast var mycket högre än 60-70 km/timman. Volvon hade ingen belysning tänd trots kraftigt regn och blev troligen trängd av en trailer som bytte fil. Att inse vilken jävla smäll det blev trots den relativt låga farten gjorde att jag genast lättade på gasen och funderade på att jag själv kanske borde hålla mig till 80 i stället för 90-100 som det gärna blir även i tät trafik. Till saken hör dessutom fler av de efterföljande bilarna brakade in i den stillastående Volvon..😧

Att ni överhuvudtaget står ut att vara i det där kaoset varje dag är för mej en gåta... 😉 🤔

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).